خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

افزایش مراجعات1.7 درصدی ناشی از نزاع به پزشکی قانونی/کاهش 16 درصدی تلفات رانندگی

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۵۱۰

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: 10 هزار و 358 نفر طی سه ماهه اول امسال به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعین نزاع 10 هزار و 248 نفر بود، حدود یک و هفت صدم درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صفائی فرد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: 10هزار و 358 نفر در سه ماهه اول امسال به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی مراجعه کردند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعین نزاع 10 هزارو 248 نفر بود، حدود یک و هفت صدم درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از کل مراجعین نزاع در طی این مدت 2هزارو 527 نفر زن و7 هزارو 831 نفر مرد بودندکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر کدام بترتیب حدود 6درصد کاهش و 3.5 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش در خرداد امسال نیز آمار مراجعین نزاع با 4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 4 هزارو 37 نفر رسیده است که از این تعداد 3 هزار و 33 نفر مرد و یکهزار و 4 نفر زن بوده اند و کل مراجعین مدعی صدمات نزاع در سال 98 به ادارات پزشکی قانونی استان برابر با 36 هزار و 866 نفر بود که از این تعداد 26 هزارو 879 نفر مرد و 9 هزارو 987 نفر زن بودند.

وی افزود:در سال 98 به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت کشور، 692 نفر برای معاینه نزاع به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند.
194 نفر در سه اول سال جاری جان خود را از دست دادند
وی ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها 230 نفر بود حدود 16 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبرگفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان 166 نفر مرد و 28 نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب 9 و 42 درصد کاهش یافته است.

علی صفائی فرد افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با 130 فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، 47 نفر در مسیرهای درون شهری، 6 نفر در جاده های خارج از استان و نامعلوم و سایر راهها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور 7 نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و 4 نفرنیز با فاصله بیش از 30 روز اززمان تصادف فوت کرده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه درخرداد ماه امسال 99 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اعلام اینکه در طی سه ماهه اول امسال تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان 3 هزار و 310 نفر بوده است که از این تعداد 2هزار و 529 نفرمرد و 781 نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی 4 هزارو 330 نفر گزارش شده بود حدود 24 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز