خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ممنوعیت هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه در تایباد/ شیوع بالای تب کریمه کنگو در تربت جام دلیل این تصمیم است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۷۴

رئیس اداره دامپزشکی تایباد گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در تربت جام و سابقه ابتلا در تایباد طی سال‌های گذشته از شهروندان خواهشمندیم از هرگونه کشتار غیربهداشتی جدا خودداری کنند.

حسن آذریان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن عید قربان و افزایش کشتارهای نذورات، کشتارگاه شهرستان ظرفیت کافی برای نیاز مردم را دارد و باید همه کشتارها در این مکان به صورت کاملا بهداشتی انجام شود.

وی در ادامه افزود: طی یک ماه گذشته صادرات مرغ و جوجه از طریق مرز دوغارون صفر بوده و هیچ صادراتی در این حوزه انجام نشده است.

آذریان بیان کرد: صادرات مرغ و جوجه مربوط به سه ماهه اول سال است که به دلیل تعطیلی تالارها، رستوران‌ها و مراسم با فراوانی و قیمت پایین مرغ مواجه بودیم.

رئیس اداره دامپزشکی تایباد مطرح کرد: قیمت پایین مرغ و قیمت بالای خوراک دان مرغی سبب شد که مرغداران رغبتی برای جوجه کشی نداشته باشند و این عامل علاوه بر تعطیلی مجالس علتی برای صادرات مرغ مازاد به افغانستان شد.

آذریان گفت: در سه ماهه ابتدای امسال سه میلیون و ۶۲۳ هزار و ۶۴۰ قطعه جوجه یک روزه از گمرک دوغارون به افغانستان صادر شده که طی یک ماه گذشته به صفر رسیده است.

شهرستان تایباد دارای ۲۸۰ هزار راس دام سبک و ۵۵۰۰ راس دام سنگین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز