خبرگزاری کار ایران

۳ شهر خراسان شمالی در وضعیت قرمز قرار دارد/نماز جمعه در بجنورد اقامه نمی شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۶۴

بنا بر اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی٬ با توجه به قرمز بودن شرایط شیوع کرونا در سه شهر استان خراسان شمالی٬ نماز جمعه این هفته اقامه نمی‌شود.

به گزارش ایلنا٬ وضعیت شیوع کرونا در استان خراسان شمالی در حالت هشدار است و در سه شهرستان بجنورد٬ گرمه و شیروان٬ وضعیت قرمز اعلام شده است.

بر این اساس٬ برای دومین هفته متوالی٬ نماز جمعه در شهرستان های بجنورد و گرمه و شیروان لغو شده و اقامه نمی‌شود. در بقیه مناطق استان نیز نماز جمعه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه خواهد شد.

سید احمد هاشمی٬ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز با تشریح وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: وضعیت خراسان شمالی طی دو هفته اخیر به سمتی پیش رفت که دو شهرستان بجنورد و گرمه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان آمار مرگ و میر کرونایی دارای شیب صعودی نیست، افزود: اگر مردم همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت ندهند همان‌طور که شاهد افزایش موارد بستری بیماران کرونا طی دو هفته اخیر بودیم٬ امکان دارد مرگ و میر نیز شیب صعودی پیدا کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: با افزایش آمار مبتلایان به کرونا مجبور هستیم دوباره به روزهای قبل از عید نوروز که محدودیت ها بیشتر بود، برگردیم و علت افزایش این آمار عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم استفاده از ماسک و حضور در تجمعات و مراسمات است.

هاشمی عامل اصلی افزایش آمار مبتلایان را بی توجهی مردم نسبت به بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: مردم نسبت به این بیماری احساس عادی شدن دارند و مانند اوایل شیوع کرونا، ترس از آن ندارند که این احساس درست نیست و مردم باید بدانند که این بیماری از بین نرفته و یا ضعیف تر نشده است.

وی ماسک را عامل مهمی در پیشگیری از بیماری کرونا خواند و گفت: افراد چه ناقل بیماری باشند و یا نباشند زدن ماسک در محیط عمومی و تجمعات الزامی است.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به افزایش میزان شیوع کرونا در استان، در پروتکل های تعریف شده، تجمعاتی مثل مراسم عروسی، عزا، باشگاه‌های ورزشی و استخرها تا اطلاع ثانوی تعطیل است همچنین برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه‌ها نیز لغو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز