خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری:

پسماند قزوین مستلزم مدیریت جامع است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۶۲

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: به منظور حفظ سلامت مردم پسماند استان قزوین مستلزم یک مدیریت جامع و صحیح‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی صالحی اظهار کرد: هم اکنون از ۲۵ شهر استان، ۲۱ شهر به همراه ۲۲۰ روستا زباله‌های خود را به سایت محمدآباد قزوین منتقل می‌کنند و زباله شهرهای معلم کلایه، رازمیان، سیردان و آوج نیز به صورت محلی دفع می‌شوند.

 ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده و تامین اعتبارات مورد نیاز، در صورت تخصیص زمین مورد نیاز عملیات اجرایی احداث لندفیل در بخش رودبار الموت شرقی و آوج با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.

صالحی خاطرنشان کرد: در حوزه پسماند و با رعایت الزامات زیست محیطی، بدون شک باید از ظرفیت و توانمندی بخش خصوص نهایت استفاده را به عمل بیاوریم و در همین راستا نیز عملیات جمع‌آوری، حمل و دفع بهداشتی زباله سایت محمدآباد به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: شهرداری‌های استان قزوین باید در بخش پسماند، ضمن رعایت تصمیمات اخذ شده از سوی کارگروه پسماند استان، کارهای اجرایی و برنامه‌های خود را در طول سال به این کارگروه اعلام کرده و به وظایف محوله نیز عمل کنند زیرا در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه پسماندهای خانگی، پزشکی و صنعتی از سوی متولیان مربوطه باید موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی با رعایت میزان الگوی مصرف به شهروندان جدی گرفته شود، افزود: به عنوان مثال در حوزه سرانه استاندارد تولید زباله و یا اینکه در چه مواقعی از روز اقدام به خارج کردن زباله کنیم، موضوعاتی هستند که باید به طور جدی به آنها پرداخته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز