خبرگزاری کار ایران

درخواست نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها از وزارت نیرو:

استفاده از انرژی های پاک را در دستور کار وزارتخانه قرار دهید

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۳۷۰

نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها از وزیر نیرو درخواست کرد با توجه به پایان انرژی های تجدیدناپذیر و ظرفیت های طبیعی استان بوشهر، اعتبار ویژه ای در این خصوص به این استان تخصیص یابد.

به گزارش ایلنا، طاها دشتی مطلق با ارسال نامه‌ای به رضا اردکانیان، وزیر نیرو درخواست کرد با توجه به ابلاغ رئیس جمهور برای توسعه استفاده از از انرژی های پاک و ظرفیت های طبیعی استان بوشهر، اعتبار ویژه ای در این خصوص به این استان تخصیص یابد.

در این نامه آمده است:

با سلام و احترام

 همانگونه که استحضار دارید با توجه به اینکه منابع انرژی تجدید ناپذیر رو به اتمام هستند نقش و جایگاه انرژی تجدید پذیر در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران اسلامی استفاده از انرژی بادی، انرژی خورشیدی و سوخت های زیستی مورد تاکید بوده است قانون عضویت ایران در آژانس بین المللی انرژی­ های تجدیدپذیر پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان در خرداد ۱۳۹۱ از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد با توجه به اینکه استفاده از این انرژی ها موجب کاهش مصرف فرآورده های نفتی و اشتغال زایی شده و میزان آلایندگی محیط زیست را نیز کاهش می دهد چشم انداز استفاده از این انرژی در کشور ما از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. به همین منظور استان بوشهر با توجه به بادهای موسمی و شرایط تابش خورشید و همچنین مرز آبی در حاشیه خلیج فارس این قابلیت را دارد که در خصوص استفاده از پنل های خورشیدی، انرژی بادی، انرژی امواج و از شمالی ترین نقطه استان (شهرستان دیلم تا جنوبی ترین شهرستان عسلویه) به صورت ویژه تاثیرگذار باشد نقش شرکت های دانش بنیان و همچنین قابلیت پتروشیمی های مستقر در منطقه به این موضوع مهم کمک های شایانی خواهد نمود. مزید امتنان است که دستور فرمایید به صورت ویژه در این خصوص بررسی های لازم صورت پذیرد و اقدامات لازم به عمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز