خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد:

قرارداد سی.پی اصلاح نشود، لغو خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۱۳۴

رئیس شورای شهر شیراز درباره آخرین وضعیت قرارداد سی.پی گفت: در قرارداد سی.پی مشکلاتی وجود دارد، از این رو قرار شده از یک سو مطالبات گذشته شهرداری پرداخت شود و از سوی دیگر این قرارداد باید اصلاح شود.

به گزارش ایلنا، سید عبدالرزاق موسوی در مصاحبه مطبوعاتی از طریق ویدئو کنفرانس با اشاره به مصوبات معطل‌مانده شورا در هیات‌های تطبیق و فرمانداری، با بیان اینکه سه مرجع برای بررسی مصوبات شورا پیش‌بینی شده است، گفت:حجم مصوباتی که به هیات حل اختلاف مرکزی ارجاع شده و پس از یک سال هم رفع نشده، نشانگر آن است که چنین مشکلی در کل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرمانداری باید ملاحظات حقوقی را در مصوبات شورا مورد بررسی قرار دهد، افزود: حجم مصوبات شورای شهر شیراز در مواردی که فرمانداری و هیات تطبیق مورد اشکال قرار می‌دهد، قابل‌توجه است، از این رو شورای عالی استان‌ها نیز درصدد است تا تغییراتی در قانون شوراها و هیات‌های تطبیق صورت بگیرد که پس از آن اظهارنظر این هیات‌ها صرفاً درباره مسائل شکلی باشد و نه ماهوی.

رئیس شورای شهر درباره برنامه‌های مدیریت شهری برای پیشگیری از کسری بودجه شهرداری، زمان راه‌اندازی تراموا و همچنین تعیین‌تکلیف قرارداد سی.پی گفت: با وجود همه مشکلات موجود کشور، با راهکارهایی که در بودجه اعمال شده، پیش‌بینی می‌کنیم که در سال 99 با کسری بودجه مواجه نخواهیم شد.

عبدالرزاق موسوی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سیستم حمل‌ونقل تراموا در شیراز یادآورد شد: با وجود موانع موجود، تراموا یکی از اقدامات ارزشمند مدیریت شهری بوده است، و شرکت طرف قرارداد شهرداری سابقه خوبی در قبال انجام تعهدات خود دارد.

موسوی با بیان اینکه برنامه مجموعه مدیریت شهری، بهره‌برداری از تراموا در همین دوره است، خاطرنشان کرد: با این حال اگر هم تراموا در این دوره به بهره‌برداری نرسد، در دوره آتی مدیریت شهری به بهره‌برداری خواهد رسید و این اتفاق خوب برای شهروندان شیراز رقم خواهد خورد.

رئیس شورای شهر شیراز درباره بررسی عملکرد شورا در 3 سال گذشته گفت: هفته آینده گزارشی مستند از عملکرد شورا در 3 سال گذشته منتشر خواهد شد.

عبدالرزاق موسوی در ادامه با اشاره به وظایف سه‌گانه شوراهای شهر (وضع قوانین، نظارت و تعامل با دیگر دستگاه‌ها) در مدیریت شهری افزود: یکی از اقدامات مهم شورا در سال سوم، پیش‌بردن طرح‌ها در مسیر قانون بوده است، به‌ این شکل که شورا در وظایف شهرداری دخالتی نداشته باشد.

موسوی با اشاره به تهیه دستورالعمل‌های مربوط به وظایف 34 گانه شورا در سال گذشته خاطرنشان کرد: تعریف 360 شاخص کمّی برای برنامه پنج‌ساله شهرداری شیراز، و بررسی عملکرد سالانه مدیریت شهری در تحقق این شاخص‌ها، یکی دیگر از اقدامات مهم شورا بوده است. رئیس شورا در ادامه برنامه‌محور کردن شورا و شهرداری را دیگر اقدام مهم شورای پنجم در سال سوم برشمرد و یادآور شد: تصویب سیاست‌ها و برنامه‌های شورا و راهکارهای اجرایی آن سیاست‌ها، راه‌اندازی مجدد مرکز پژوهش‌های شورای شهر، سالم‌سازی شهرداری و راه‌اندازی سامانه شفافیت از دیگر اقدامات مهم شورای شهر در 3 سال گذشته و به‌ویژه سال سوم بوده است.

رئیس شورا با بیان اینکه شهرداری شیراز نیز در 3 حوزه عملکرد بسیار خوبی داشته، افزود: سالم‌سازی شهرداری، حفظ باغات قصردشت و پیگیری هم‌زمان پروژه‌های عمرانی و انسان‌محور عملکرد خوبی داشته است.  

رئیس شورای شهر درباره باغات قصردشت گفت: شهرداری در قبال تخریب غیرقانونی باغات قصردشت واکنش شدید نشان می‌دهد.

سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه حجم تخریب باغات قصردشت در سال‌های گذشته قابل مقایسه با سه سال اخیر نیست، افزود: شیوه و چگونگی تغییر کاربری‌ها در باغات قصردشت در سامانه «شفافیت» وجود دارد و شهرداری مکلف است گزارش تغییر کاربری‌های کمیسیون ماده 5 را به مردم اعلام کند.

موسوی با بیان اینکه شهرداری و ستاد باغات طبق وظیفه خود مانع تخریب غیرقانونی باغات قصردشت می‌شوند، خاطرنشان کرد: در کمیسیون ماده 5 نیز حساسیت ویژه‌ و قابل‌تقدیری از سوی شهرداری در قبال تخریب باغات وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز