خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان خبر داد:

راه اندازی سیستم نسخه الکترونیکی در استان اصفهان طی دو مرحله اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۰۸۵

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه اهمیت و ضرورت استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی، این کار طی دو مرحله در استان اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان،حسین بانک در رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران در جمع خبرنگاران اصفهانی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به جهت فاصله گذاری هوشمند و اجتماعی دفاتر بیمه شدگانی که دارای نسخه سفید و فاقد اعتبار بوده در حال حاضر تا اطلاع ثانویه دارای اعتبار هستند.

ضرورت انجام فرایند ارزیابی وسع

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در خصوص اعتبار دریافت خدمات بیمه ای به بیمه شدگان افزود : استمرار پوشش بیمه ای بیمه شده روستائی منوط به ثبت درخواست ارزیابی وسع خواهد بود .

وی همچنین در خصوص اعتبار دفاتر بیمه سلامت همگانی نیز خاطر نشان کرد: استمرار پوشش بیمه افرادی که قبلا از تمدید اعتبار 6 ماهه برخوردار شده اند ، صرفا بر اساس نتیجه ارزیابی وسع و یا پرداخت حق بیمه بر اساس خود اظهاری خواهد بود .

اجرایی شدن آئین نامه اجرائی بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه

وی یادآور شد: بر اساس بند الف ماده 70 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور در راستای ضابطه مند کردن فرایند ارزیابی وسع و برقراری پوشش بیمه ای آحاد جامعه، تمامی بیمه شدگان در صندوق بیمه سلامت همگانی ، روستائیان و عشایر و ایرانیان و افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای می تواند در سامانه پوشش بیمه پایه اجباری سلامت ثبت نام نماید .

 اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در اصفهان

بانک خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه اهمیت و ضرورت استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی بیش از پیش احساس می شود .

وی بیان داشت: با توجه به تجربه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در برخی شهرستانهای استان و کشور در سال گذشته ،مصمم هستیم تا با همراهی و همکاری موسسات طرف قرارداد درسالجاری اجرای این طرح ملی و استانی را بطور کامل اجرایی کنیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان اظهار داشت: با وجود سادگی و سهولت استفاده از برنامه نسخه نویسی الکترونیک و به منظور ایجاد وحدت رویه در همکاری با موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد فرایند اجرای نسخه نویسی در دو مرحله در استان قابل اجراست .

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه تمام فرایند پذیرش بیمه شده ،تاریخ اعتبار و صحت ارائه خدمت بصورت الکترونیکی رسیدگی و به سامانه این اداره کل ارسال می‌شود، ویزیت یا خدمت‌ثبت شده مبنای پرداخت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اضافه کرد: انجام فرایند مرحله اول نیازمند امکانات و زیر ساختی خاصی نیست و حتی با تلفن همراه هوشمند نیز این امکان قابلیت اجرایی دارد .

بانک یکی از اهداف مهم نسخ نویسی الکترونیک را جلوگیری از تردد های غیر ضروری بیمه شدگان جهت تعویض و تمدید دفترچه دانست و گفت: این طرح موسسات تشخیصی درمانی را از ارسال نسخ کاغذی و ارائه فایل الکترونیکی دستی در پایان هر ماه بی نیاز می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز