خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورا شیراز:

طرح احداث تقاطع غیر همسطح جام جم در شیراز بازنگری می شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۰۸۴

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شیراز گفت: پروژه احداث تقاط غیرهمسطح جام جم، به دلایل فنی و اجرایی بازنگری خواهد شد.

به گزارش ایلنا نواب قائدی گفت: با توجه به موانع فنی و اجرایی به ویژه بحث تملکی که در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح جام جم وجود داشت و همچنین نظر به اهتمام شهرداری بر اتمام پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی تا پایان امسال، به لحاظ تسریع در اجرای این تقاطع، طرح آن مورد بازنگری قرار گرفت تا علاوه بر تامین دسترسی‌های لازم به تقاطع مذکور، امکان اجرای سریعتر پروژه و با حداقل تملک فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: مقرر شده است که ظرف مدت یکماه طراحی معماری پل روگذر، طرح پلان هندسی تقاطع و طراحی سازه پل‌ها انجام و گزارش آن به کمیسیون ارائه شود.

وی مساعدت و همکاری صدا و سیمای مرکز فارس در اجرای این پروژه را مهم برشمرد و بیان کرد: از آنجا که این تقاطع در ابتدای بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی احداث می شود، بخشی از آن از مقابل صدا و سیما می گذرد که مساعدت صدا و سیمای فارس در بحث تملک و آزاد سازی مسیر می‌تواند کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی پروژه را تسریع بخشد.

تعیین نرخ کرایه جابجایی مسافر در شیراز

قائدی همچنین از افزایش حق الزحمه رانندگان استیجاری شهرداری خبر داد و گفت: باتوجه به مراجعات و درخواست‌های مکرر رانندگان استیجاری، این موضوع نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک مطرح و پس از بررسی‌های لازم، با افزایش حقوق رانندگان استیجاری موافقت شد تا ضمن کمک به معیشت آنها شاهد آرامش خاطر و سلامت روحی و روانی این عزیزان باشیم.

عضو شورای شهر شیراز همچنین در خصوص نرخ کرایه جابجایی مسافر در ناوگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی شهر شیراز، گفت: لایحه تعیین نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقلی در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا بررسی و به همراه طرح افزایش حقوق رانندگان استیجاری شهرداری برای تصویب به صحن شورا ارائه شده است.

قائدی با اشاره به حذف دریافت کرایه نقدی در ناوگان اتوبوس و مینی بوس شهر شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی شهروندان و رانندگان، مقرر شد در صورت خرابی دستگاه کارتخوان در اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها، از مسافرین کرایه‌ای دریافت نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز