خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

مردم از هرگونه اتراق در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۹۰۶

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و تداوم بارش‌ها تا روز پنجشنبه، مردم از هرگونه اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و تماشای سیل و بارش‌ها خودداری کرده و جوانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر هنربر با تشریح آخرین وضیعت مناطق سیل زده استان گفت: بارندگی‌ در چندروز گذشته به تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی خسارت‌هایی به راه‌های روستایی، تاسیسات آب آشامیدنی، اسباب و لوازم زندگی، خوردوها، منازل مسکونی و اماکن دامی وارد کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از سیل روز بیست و سوم تیر ماه در شهرستان مراغه، بیان کرد: سیل در ییلاقات دامنه سهند، چادر عشایر این منطقه و لوازم زندگی‌شان را با خود برده و راه‌ دسترسی آن‌ها را تخریب کرده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون عوامل راهداری و اداره کل امور روستایی و عشایر در آن منطقه مستقر بوده و مشغول برطرف کردن موانع و مشکلات ناشی از سیل هستند، همچنین سیل در شهرستان مراغه تعدادی از کندوهای عسل را با خود برده و تاسیسات آبرسانی را تخریب کرده است.

هنربر از تخریب راه‌های روستایی در تعدای از روستاهای شهرستان مراغه خبر داد و گفت: فرماندار شهرستان پیگیر برطرف کردن موانع هستند. کار آبرسانی به روستاهای شهرستان با تانکر انجام می‌شود.

وی افزود: بر اثر بارندگی های اخیر آب 26 روستای شهرستان مراغه قطع شده است، که عوامل آب و فاضلاب نیز مشغول تعمیر تاسیسات خسارت دیده هستند.

وی خاطرنشان کرد: سیل در روستای استرقان بخش خاروانا شهرستان ورزقان به دو دستگاه خودرو پراید و پاترول و شش دستگاه موتور سیکلت خسارت شدیدی را وارد کرد و موجب تخریب یک واحد مسکونی و دو واحد دامی و باغ‌ها و مزارع حاشیه رودخانه در این روستا شد.

وی، گفت: سیل به راه‌های روستایی، باغ‌ها و مزارع روستای اسب فروشان شهرستان سراب هم خسارت‌هایی را وارد کرده و در روستای آب گرم و روستای مریم شهرستان چاراویماق نیز سه واحد مسکونی، واحدهای دامی و مزارع و باغات را تخریب کرده است.

وی بیان کرد: مقرر شده است تا تعدادی کانکس به روستاهای شهرستان چاراویماق ارسال کنیم، اما معمولا تمایل برای اقامت موقت در منازل آشنایان بیشتر است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، گفت: از شهرستان تبریز نیز فقط آب گرفتگی معابر گزارش شده است. با توجه به هشدارهای سازمان هوا شناسی و تداوم بارش‌ها تا روز پنجشنبه، مردم از هر گونه اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و تماشای سیل و بارش‌ها خودداری کرده و جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارندگی‌ها واقعا شانس آورده‌ایم که بارندگی‌ها و سیل تاکنون تلفات جانی نداشته است، وضعیت خطرناکی را در روستای قوزلوجه شهرستان عجبشیر شاهد بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز