خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبرداد:

افزایش آتش‌سوزی‌های در زنجان نسبت به سال گذشته/ یک نفر دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۸۲

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بر اساس گزارش‌های ارسالی، میزان آتش‌سوزی در زنجان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، صفی‌الله کرامتی امروز با اعلام این خبر، اظهار داشت: میزان آتش‌سوزی‌ها در استان زنجان به دلیل بی احتیاطی‌های انجام شده، نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، با بیان اینکه متاسفانه به دلیل سهل انگاری و بی احتیاطی برخی افراد، سرمایه ملی کشور از بین می‌رود، افزود: دلیل اکثر آتش‌سوزی‌ها در استان زنجان بی‌احتیاطی گزارش شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج به دست آمده از آتش‌سوزی‌ها در زنجان، عمدی در آن نبوده است و بیشترین علت آن بی‌احتیاطی عامل انسانی بوده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از دستگیری یک نفر در خصوص آتش‌سوزی‌ها در زنجان خبرداد و گفت: هنوز مراحل بررسی موضوع ادامه دارد و نتیجه خاصی حاصل نشده است.

کرامتی بیان داشت: سهل انگاری باغداران، چوپانان، شکارچیان و مردم عبوری از دلایل عمده آتش‌سوزی در زنجان محسوب می‌شود که در فصول مختلف سال میزان حریق متفاوت است.

وی با بیان اینکه در فصل گرما میزان آتش‌سوزی‌ها افزایش می‌یابد، افزود: حادثه خبر نمی‌کند و هر کس در هر کجا که بی‌احتیاطی کند، باید منتظر وقوع حادثه بود که در این زمینه به همشهریان توصیه می‌شود در استفاده از جنگل‌ها و مراتع بی‌احتیاطی نکنند.

کرامتی، خطای غیرعمدی انسان را از اصلی‌ترین دلایل آتش‌سوزی عنوان کرد و افزود: مردم برای طبخ و گرم کردن غذا در جنگل‌ها و مراتع اقدام به روشن کردن آتش نکنند چرا که این موضوع می‌تواند موجب آتش‌سوزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز