خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قزوین قرار دارند/ فعالیت اورژانس اجتماعی در ۸ شهر استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۷۸۶

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: زنان سرپرست خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان بالغ بر ۳ هزار نفر هستند که به دلایلی از جمله فوت همسر، طلاق و اعتیاد تحت پوشش قرار دارند.

پری میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: حوزه امور اجتماعی سازمان بهزیستی با محوریت توانمندسازی جامعه تحت پوشش، توسعه خدمات سازمان به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، توسعه برنامه‌های تربیتی و پرورشی پیش از سن دبستان، تقویت و توسعه فرهنگ فرزندخواندگی خدمات ارائه می دهد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان افزود: از مهمترین فعالیت های معاونت اجتماعی امور آسیب دیدگان اجتماعی است که این بخش در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اجرای برنامه‌هایی چون اورژانس اجتماعی شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی (خط 123)، تیم سیار ، پایگاه اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران است.

به گفته میرزایی، خانه سلامت دختران، بازپروری زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب، کودکان کار و خیابان، خانه امن زنان خشونت دیده، حمایت از افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی و مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق از دیگر خدماتی است که در بخش امور اجتماعی بهزیستی ارائه می شوند.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در حوزه کودکان و نوجوانان توسط امور اجتماعی بهزیستی بیان کرد: این خدمات شامل واگذاری سرپرستی کودکان فاقد سرپرست در قالب طرح‌های متنوع اعم از فرزندخواندگی، امین موقت، مراقبت مشارکتی، حمایت و نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، ایجاد بستر مناسب در راستای رشد یکپارچه کودکان در مهدهای کودک، ایجاد و گسترش مهدهای کودک در مناطق آسیب خیز و محروم روستائی و حاشیه‌نشین، کمک به تامین بخشی از شهریه کودکان خانواده های کم درآمد و تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان از طریق ارائه یک وعده غذای گرم است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه توانمند سازی زنان و خانواده خدمات حمایتی از قبیل پرداخت مستمری ماهانه و بیمه اجتماعی است و همچنین زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بالغ بر ۳ هزار نفر هستند که حدودا ۸ هزار نفر عائله این زنان است که به علل مختلفی نظیر فوت همسر، از کار افتادگی، طلاق، اعتیاد و غیره تحت پوشش قرار دارند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان یادآور شد: در حال حاضر ۸ واحد اورژانس اجتماعی در شهرهای قزوین، الوند، محمدیه، آبیک، تاکستان، آبیک، بوئین زهرا، اقبالیه فعالیت دارند که حدودا ۳۲ هزار خدمت ارائه داده اند.

میرزایی عنوان کرد: نگهداری و حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست به تعداد ۱۲۶ کودک توسط ۵ مرکز دولتی و غیردولتی انجام شده و در حال حاضر ۲۷۵ کودک نزد خانواده جایگزین زندگی می‌کنند که سیاست دولت در بحث حمایت از فرزندان بیشتر مبتنی بر تقویت حضور کودک در خانواده و بسترسازی و ایجاد شرایط جهت بازگشت کودکان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز