خبرگزاری کار ایران

با دستور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود؛

راه‌های فرعی جنگل ابر شاهرود مسدود شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۶۶۳

با دستور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود راه‌هاى فرعى و غیرضرورى جنگل حفاظت شده ابر با هدف حفظ عرصه و پوشش گیاهى منطقه مسدود شد.

به گزارش ایلنا، نادر فخری روز ‌دوشنبه ۲۳ تیر ماه و در بازدید از جنگل ابر شاهرود، گفت: مسدود کردن مسیرهای غیرضروری در حفاظت از این جنگل ارزشمند، موثر است.

وی تاکید کرد: ورود خودروها خارج از مسیرهای گردشگری ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

فرماندار شاهرود افزود: چندین راه فرعى که توسط آفرودسواران و گردشگران ایجاد شده بود با حضور سرپرست منطقه حفاظت شده جنگل ابر، شورای اسلامی و دهیاری روستای هدف گردشگری ابر، نمایندگان اداره‌های میراث‌فرهنگی، منابع‌طبیعى و محیط زیست، شرکت گردشگرى چشمه ساران و ... بسته شد.

وی ادامه داد: جنگل هیرکانی ابر بعد از کویر لوت دومین اثر طبیعی ایران است که در فهرست آثار طبیعی جهانی قرار گرفته است.

نادر فخری گفت: منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد و یکی از معروف‌ترین مناطق دیدنی استان سمنان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: جنگل‌ ابر ارتفاعات آن به شکل چمنزار بوده و مراتع آن دارای درخت است و در پایین‌دست آن نیز جنگل با گونه‌های متنوع دیده می‌شود.

فخری بیان کرد: جنگل ابر به دلیل قرار داشتن در ردیف جنگل‌های هیرکانی ایران به ثبت جهانی رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز