خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی فارس خبر داد:

ممنوعیت واگذاری اراضی ملی خسارت دیده از آتش‌سوزی

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۵۹۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در راستای صیانت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ابلاغیه سازمان جنگل‌ها و مراتع، واگذاری اراضی ملی در محدوده‌های خسارت دیده از آتش سوزی‌ها ممنوع شده است.

به گزارش ایلنا، شهرام منتصری با بیان اینکه برخی از سودجویان با هدف تصرف اراضی ملی، اقدام به آتش‌زدن و تخریب پوشش گیاهی اراضی ملی می‌کنند، افزود: براساس سیاست‌های ابلاغی جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و در راستای صیانت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی هرگونه واگذاری در محدوده‌هایی که دچار آتش‌سوزی شده ممنوع است.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغ سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری، محدوده‌های آسیب دیده از آتش‌سوزی در سطح اراضی ملی نقشه‌برداری شده و در لیست سیاه واگذاری قرار خواهد گرفت، این اقدام را در راستای صیانت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی به عنوان میراث ملی ارزیابی کرد.

منتصری ادامه داد: با ابلاغ این دستورالعمل از این پس اراضی دچار آتش سوزی به هیچ عنوان قابل تصرف، کشت یا انجام فعالیت‌های عمرانی نظیر فعالیت‌های معدنی نبوده و در این اراضی تنها عملیات‌های اصلاحی و احیایی منابع طبیعی مانند درختکاری، بوته کاری و بذرپاشی برای ترمیم و احیاء انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: با این اقدام حفاظت بیشتری از مناطق انجام ‌شده و به این ترتیب آتش زدن عمدی و هدفمند اراضی ملی به شدت کاهش می‌یابد.

منتصری با تاکید بر تلاش گسترده مجموعه منابع طبیعی در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی اضافه کرد: موضوع آتش‌سوزی‌ها با همکاری، نظارت و حساسیت بیشتر دستگاه‌های نظارتی و قضایی در دستور کار قرار گرفت که انتظار می‌رود  با تمهیدات و نظارت بیشتر برای مقابله با تخلفات و نیز شناسایی بیشتر متخلفان با همکاری نهادهای امنیتی شاهد کاهش وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز