خبرگزاری کار ایران

از ساعاتی پیش؛

رگبار شدید باران در تبریز/ فعالیت سامانه بارشی تا روز پنجشنبه

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۵۵۵

از ساعاتی پیش رگبار باران و بارش سیل‌آسای باران امروز دوشنبه، آذربایجان‌شرقی و شهرستان تبریز را فرا گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بارش باران شدید موجب آبگرفتگی در برخی از معابر و محلات کلان شهر تبریز به ویژه در مناطق حاشیه ای شد. این نزول الهی که از ساعتی قبل آغاز شد مهرانه رود تبریز را پر از آب و سیلاب کرد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سامانه بارشی وارد استان شده است، گفت: فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه این هفته ادامه خواهد داشت.

محمد امیدفر، با بیان اینکه این سامانه در تمامی نواحی استان به ویژه نواحی شمالی و شرقی فعال خواهد بود، افزود: فعالیت این سامانه موجب تشدید رگبار باران، غرش آذرخش و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید می شود.

وی احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و اصابت صاعقه در نواحی مستعد و آتش سوزی در جنگل های و مراتع را از اثرات مخاطره آمیز این سامانه اعلام کرد.

امیدفر، از کشاورزان استان خواست به توصیه های کارشناسان کشاورزی توجه کرده و مسافران و مردم نیز در این مدت از سفرهای غیرضروری و اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل ها اجتناب کرده و به ارتفاعات صعود نکنند.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی  بناب و مرند به ترتیب با ۳۰ و ۱۶ درجه سانتیگراد گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز