خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان‌:

کرونا سبب کاهش مراجعه‌ به مراکز انتقال خون هرمزگان شد/ با کمبود ذخایر خونی روبرو هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۴۰۲

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان گفت: با ادامه روند کاهش مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون، ذخایر استان در چند روز آینده با کاهش شدید روبه‌رو می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ایمان زارعی با بیان اینکه شمار مراجعه‌کنندگان خون به مراکز اهدای خون کاهش‌یافته است، بیان کرد: شیوع کرونا و ترس از آلودگی از مهم‌ترین دلایل کاهش به مراکز انتقال خون است و در حال حاضر مراکز با کاهش ذخایر خون روبرو شدند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های خون‌گیری در پایگاه‌های انتقال خون استان به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شود و شهروندان در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند.

 زارعی با بیان اینکه هرمزگان روزانه به‌طور متوسط به ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد، تصریح کرد: با ادامه این روند ذخایر خونی استان در چند روز آینده با کاهش روبه‌رو می‌شود و اکنون به همه گروه‌های خونی در استان نیاز است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد، ادامه داد: عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند.

زارعی تصریح کرد: پایگاه‌های انتقال خون در بندرعباس در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۷.۳۰ تا ۲۱ و پایگاه‌های انتقال خون بندرلنگه و میناب هم از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه آماده خدمات‌رسانی است و در شهرستان قشم پایگاه‌های انتقال خون از ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰ منتظر اهداکنندگان خون است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردان هر سه ماه یک‌بار و بانوان هر چهار ماه یک‌بار می‌توانند خون را اهدا کنند، خاطرنشان کرد: اهداکنندگان هم می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir در ساعت‌های مشخص خون اهدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز