خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان:

مشاغل حوزه‌ گردشگری و صنایع‌دستی قزوین برای نام نویسی تسهیلات اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۳۱۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: مشاغل فاقد کد بیمه کارگاهی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین تا ۲۵ تیر ماه جاری برای ثبت نام در سامانه کارا فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: تسهیلات حمایتی دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به افراد شاغل درحوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین به دو گروه تعلق می‌گیرد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، گروه اول مشاغلی که دارای کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی هستند که از یک ماه پیش ثبت نام آنها در سامانه کارا شروع شده و تا بیست و پنجم تیرماه برای ثبت نام مهلت دارند؛ پرداخت می شود.

خزائلی درباره میزان تسهیلات پرداختی نیز گفت: به ازای هر فرد بیمه شده در تاسیسات گردشگری ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود که دارای دوره‌ تنفس سه ماهه از زمان دریافت بوده و از مهرماه به بعد زمان بازپرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که طی دو سال برگشت خواهد کرد.

وی درباره تسهیلات گروه دوم که شامل فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی بدون بیمه است نیز اشاره کرد و افزود: این گروه شامل راهنمایان گردشگری، بومگردی‌ها و هنرمندان صنایع‌دستی انفرادی و کارگاهی فاقد شماره بیمه می‌شود که با پیگیری و رایزنی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به طرح حمایتی دولت از مشاغل بدون بیمه اضافه شدند و ثبت نام آن‌ها برای دریافت وام به مبلغ ۶۰ میلیون ریال از دوشنبه ۱۶ تیرماه در سامانه کارا آغاز شده و تا تاریخ ۲۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: گروه‌های بیمه‌شده و فاقد کد کارگاهی بیمه در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی فارغ از اینکه پیامک وزارت کار را گرفته یا نگرفته‌اند، می‌توانند تا تاریخ ۲۵ تیر ماه جاری با مراجعه به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir با توجه به زیر رسته‌های اعلام شده در سامانه برای دریافت تسهیلات حمایتی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز