خبرگزاری کار ایران

فرماندار گناباد خبر داد:

برگزاری مراسم عزا و عروسی تا اطلاع ثانوی در گناباد تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۲۴۵

فرماندار گناباد گفت: با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان از نظر شیوع کرونا اقدامات پیشگیرانه و سلبی برای مقابله با این ویروس باید افزایش یابد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از گناباد، حامد قربانی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در این شهرستان افزود: با وجود اعمال برخی محدودیت‌ها در واحدهای صنفی و باغ تالارها، شاهد شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت گناباد از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هستیم لذا باید در کنار فرهنگ سازی نسبت به رعایت اصول بهداشتی، اقدامات سلبی در این زمینه نیز به اجرا گذاشته شود. 

وی با اشاره به مصوبات این ستاد ادامه داد: همه متصدیان واحدهای صنفی این شهرستان باید در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی  از ماسک به عنوان بخش کوچک از الزامات فردی در مقابله با این ویروس استفاده کنند و مجامع امور صنفی با هر یک از صنوفی که از این امر تخطی کنند، برخورد کند.

فرماندار گناباد گفت: مهمترین عامل شیوع کرونا مربوط به مراودات اجتماعی است و باید در کنار الزام کارکنان و ارباب رجوع ادارات به استفاده از ماسک این مساله در واحدهای صنفی هم اجباری شود و در کنار متصدیان صنوف، با فرهنگ سازی مناسب مشتریان آنها هم موظف به استفاده از ماسک شوند.

وی افزود: تالارها و باغ تالارهای گناباد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از روز شنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و برگزاری مجالس اعم از عروسی و عزا در منازل هم ممنوع است.

قربانی ادامه داد: بر اساس محددیت‌های قبلی قرار بود تالارها و باغ تالارها با یک سوم ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبادرت به برگزاری مجالس کنند ولی این امر را رعایت  نکردند و هر زمان که مجالس عروسی و عزا برگزار شد، شاهد افزایش مبتلایان به این ویروس بودیم.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اختیارات دانشگاه علوم پزشکی برای برخورد با بخش‌هایی که سلامت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند،  افزایش یافت و باید با هم افزایی و انسجام بخشی بین ادارات و رفع خلاء های قانونی برای پیشگیری و مقابله با کرونا، اثر بخشی این فعالیت‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز