خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیشابور خبر داد:

وضعیت نیشابور در زمینه ویروس کرونا از قرمز هم بالاتر است

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۲۴۳

فرماندار نیشابور گفت: وضعیت نیشابور از قرمز هم بالاتر است و در گام اول همه برای فرهنگ‌سازی باید تلاش کنیم و مصوبات شورای تامین به طور جدی اجرایی شود.

به گزارش ایلنا از نیشابور، علیرضا قامتی در این خصوص گفت: در حالی که برگزار تجمعات ممنوع اعلام شده است طی روزهای گذشته شاهد برگزاری انواع مراسم بودیم و در یک مراسم عروسی در نیشابور طبق آماری که رسید ۲۰ نفر مبتلا شدند.

وی افزود: نمی‌توانیم‌ به دلیل تحریم‌های اقتصادی تصمیم‌هایی را بگیریم اما وقتی تصمیم گرفته می‌شود بازگشایی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، در عمل طی این دو ماه اثبات شد که این اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: چگونه می‌توان افرادی را که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تشویق و با افرادی که رعایت نمی کنند برخورد شود و بخش نظارتی را در این بخش تقویت کنیم.

فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد: برخی از اصناف پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند ولی در برخی دیگر اینگونه نیست و زمانی‌ که پروانه فعالیت برای شخصی صادر می‌گردد وظیفه نظارت بر آن را هم داریم.

قامتی با اشاره به این که ویروس کرونا مشخصه ثابتی ندارد ادامه داد: باید هرکدام از ما احساس کنیم که ناقل این ویروس هستیم و با رعایت مسوولیت اجتماعی‌مان فرهنگ‌سازی را از خودمان شروع کنیم، برای فرهنگ سازی باید فعالان حوزه دینی و اجتماعی و رسانه‌ها پای کار بیایند و از همه ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات جلسات شورای تامین و ستاد کرونا لازم الاجراست و باید به سرعت اجرایی گردد و اگر توان اجرایش را نداریم مصوب نکنیم، ادامه داد: از زمانی که استفاده از ماسک اجباری شده طبق برآوردی که دیروز شده در نیشابور فقط ۵۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.

فرماندار نیشابور اعلام کرد: وضعیت نیشابور از قرمز هم بالاتر است و در گام اول همه برای فرهنگ‌سازی باید تلاش کنیم و مصوبات شورای تامین به طور جدی اجرایی شود در غیر این صورت ناگزیر هستیم در چارچوب‌های قانونی رفتار کنیم.

قامتی ادامه داد: محدودیت‌ها برای مراکز تجمعی اعمال می‌شود و به ما اثبات شده برخی از این مراکز در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی هم نمی‌تواند فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در سطح شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان باید به صورت مشترک براساس نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور به عنوان دبیرخانه ستاد مبارزه با کرونا اتخاذ گردد گفت: باید به مردم اعلام کنیم که در کدام بخش‌ها بیشتر درگیر هستیم و تیم‌های ارشادی برای تشویق مردم جهت استفاده از ماسک ایجاد شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز در این خصوص گفت: تا کنون۲۰۰ نفر از پرسنل دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور درگیر کرونا شده‌اند که از این تعداد ۹۸ نفر از کادر درمانی هستند.

عظیمی نژاد ضمن بیان کاهش روند ترخیص بیماران و افزایش مراجعات به مراکز درمانی با علایم حادتر افزود: روند فوتی در نیشابور، در اسفندماه سال گذشته ۴٢ نفر، فروردین ماه سال جاری ٨٠ نفر، اردیبهشت ماه ۶٠ نفر، خرداد ماه ۵۰ نفر و تا بیست تیرماه ٢٨ نفر بوده است و اگر روند مراجعات بیماران به همین نحو ادامه یابد قطعا از اوایل سال، تعداد فوتی ها بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهروندان ساکن این شهر بدانند نه کارمندی برای ارایه خدمت و نه تختی برای بستری در بیمارستان داریم، اگر موازین و پروتکل‌های بهداشتی بطور کامل و با دقت رعایت نشوند امکان بستری افراد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های نیشابور وجود نخواهد داشت‌.

عظیمی نژاد با بیان اینکه روند بستری از ابتدای اسفندماه سال ٩٨ تا تیرماه سال جاری وضعیت نامناسبی به خود گرفته و وضعیت امروز ما بدتر از اسفند ماه گذشته است، اظهار داشت: امروز مجبور به تخلیه بخش شیمی درمانی بیمارستان ۲۲ بهمن شدیم تا بتوانیم چند تخت اضافه به ظرفیت تخت های بیمارانی کرونایی اضافه کنیم، فضاهایی که قرار بود در هفته دولت سال ٩٩ افتتاح شود در دهه فجر سال ٩٨ به بهره برداری رسید و امروز مکانی در بیمارستان حکیم برای محل ارائه خدمت به بیماران سرطانی است.

وی تعطیلی بازار را یک بحث اقتصادی دانست و افزود: باید در جهت این امر، کرونا مدیریت شود تا معیشت مردم تعطیل نشود. باید متصدیان واحدهای صنفی دستورالعمل های بهداشتی از جمله ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و... را رعایت کنند در غیر اینصورت فعالیت بازار دستخوش تغییرات خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور از پارک ها و شهر بازی ها به عنوان یک تهدید یاد کرد و گفت: تجمع در هر جا و مکانی، امکان آلوده شدن فرد به کرونا را دارد و باید از این تجمعات جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز