خبرگزاری کار ایران

قادر مطرح کرد :

شهر ملی تنبور به وزارت میراث فرهنگی رفت

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۲۴۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تکمیل پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور و ارسال آن به وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، امید قادری با اشاره به داوری پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور در تابستان سال گذشته، گفت: در اولین داوری که روی این پرونده در وزارت میراث فرهنگی انجام شد، اعضای شورای ثبت آثار ملی وزارتخانه بصورت مشروط ثبت ملی دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور ایران را پذیرفتند و قرار شد پس از برطرف شدن نواقصی همچون ساخت اِلمان، تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان و ساماندهی کارگاه‌ها و تکمیل پرونده، دوباره آن را در شورای ثبت آثار ملی وزارتخانه مطرح کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآورشد: در همین راستا از اواخر سال گذشته رایزنی‌هایی را با مسئولان شهرستان دالاهو داشتیم تا بتوانیم به کمک آن‌ها نواقص و موانع پیش روی ثبت ملی این شهر را برداریم.

وی افزود: به این منظور طی چند روز گذشته خیابانی در دالاهو به نام تنبور نامگذاری شد و شهرداری هم طرحی برای نصب یک اِلمان تنبور داده که البته هنوز ساخته نشده است.

قادری اعلام کرد: باتوجه به نزدیک بودن زمان داوری پرونده، امیدواریم مسئولان شهرداری دالاهو هر چه زودتر نسبت به ساخت و نصب المان تنبور قدام کنند تا مانعی برای ثبت ملی این شهر نباشد.

وی تصریح کرد : البته در روز‌های اخیر پرونده ثبت ملی شهر دالاهو را با رفع بسیاری از نواقص، تکمیل و به وزارتخانه ارسال کرده‌ایم و منتطر برگزاری نشست داوری در اواخر این ماه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز