خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان مطرح کرد:

اختصاص 120 میلیارد تومان به طرح‌های حوزه آبخیزداری استان سمنان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۲۰۱

استاندار سمنان ضمن تاکید بر اینکه صنایعی که تهدید کننده منابع آبی و همچنین محیط زیست باشند برای سرمایه گذاری در استان مناسب نیستند گفت: در سال جاری بالغ بر ۱۲۰‌ میلیارد تومان برای طرح‌های مطلوب در بخش آبخیزداری در استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در شصتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی استان سمنان برگزار شد با بیان اینکه امروز استان سمنان به سطحی از توسعه رسیده است که باید متناسب با داشته ها برنامه ریزی کنیم، افزود: امروز باید در گزینش صنعت دقت بیشتری داشته و به مسائل آب بری و زیست ‌محیطی آن دقت کنیم چرا که صنایع آلاینده و همچنین تهدید کننده منابع آبی، مناسب برای استان نبوده و سودی نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه صدور پروانه های تاسیس و بهره برداری در حوزه صنعت نیازمند تخصیص از سوی امور منابع آب استان است، گفت: آب و تامین کسری آب در بخش های مختلف باید به عنوان یکی از مسائل و دغدغه های اساسی استان و مطالبه جدی همگان باشد تا بتوانیم بهتر و مطلوبتر به مردم خدمت کنیم.

آشناگر با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه اقدامات آبخیزداری در استان، کارنامه درخشانی دارد، اذعان داشت: در سال جاری بالغ بر ۱۲۰‌ میلیارد تومان برای طرح‌های مطلوب در بخش آبخیزداری در استان اختصاص یافته است.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: استفاده از روش های نوین به منطور بهره وری بیشتر و همچنین کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیاز است تا بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان در پایان سخنان خود با بیان ‌اینکه توجه به بخش معدن در استان همچنان باید در اولویت قرار داشته باشد بر لزوم گزینش در بخش صنعت در انتخاب صنایع ورودی با قید کم آب بری و حفظ محیط زیست، تاکید کرد و عنوان داشت: به هیچ ‌عنوان اجازه صدور پروانه فعالیت به صنایع پر آب بر در مناطق بحرانی استان از لحاظ منابع آبی را نخواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز