خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

حمایت از دانش آموختگان بخش کشاورزی با ایجاد مزارع نمونه / اعلام آمادگی پرداخت تسهیلات برای رونق اشتغال جوانان

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۴۴

استاندار گیلان به وجود بستر پرداخت تسهیلات در مسیر راه اندازی خطوط تولید جدید، فعال کردن خطوط راکد و اشتغالزایی جوانان اشاره کرد و گفت: در راستای اشتغالزایی با اولویت جوانان دانش‌آموخته بخش کشاورزی استان، آمادگی داریم زمینه کشت توتون و ایجاد مزارع نمونه این حوزه را فراهم آوریم.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در دیدار معاون مالی و منابع انسانی شرکت دخانیات ایران به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهش تولید اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های موجود در مجتمع دخانیات گیلان به عنوان بزرگترین واحد این مجموعه در سطح کشور، جزو انتظارات است.

وی با اشاره به پیشنیه مردم استان برای کشت توتون در مزارع غرب گیلان خاطرنشان کرد: در راستای اشتغالزایی با اولویت جوانان دانش آموخته بخش کشاورزی استان، آمادگی داریم بستر کشت توتون و ایجاد مزارع نمونه این حوزه را فراهم کنیم تا بخشی از مواد اولیه مورد نیاز مجتمع دخانیات گیلان از این طریق تأمین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان از اعلام آمادگی برای پرداخت تسهیلات در مسیر ایجاد خطوط تولید جدید، فعال کردن خطوط راکد و اشتغالزایی جوانان خبر داد و ادامه داد: انتظار می‌رود در مسیر جذب نیروی مجتمع دخانیات، صرفاً از افراد بومی گیلان و جوانان متخصص به صورت عادلانه و با اطلاع‌رسانی شایسته استفاده شود.

در این دیدار معاون مالی و منابع انسانی شرکت دخانیات نیز با اشاره به اینکه به عنوان یک بنگاه اقتصادی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولید، پویایی در ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور بهره‌گیری از دانش آموختگان حوزه کشاورزی، با ایجاد بسترهای موردنیاز همچون پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و اراضی قابل استفاده، در جهت آموزش این قشر برای کشت توتون و در مقابل خرید تضمینی تولیدات آنان اقدام می‌کنیم.

علیرضا فتحی نیا گیلان را یکی از مناطق مستعد کشت توتون عنوان و با اشاره به اینکه آماده ایجاد مزرعه نمونه و پرورش نهال توتون در این استان هستیم، افزود: با اختصاص تسهیلات رونق تولید به مجتمع دخانیات گیلان، گام‌های مثبتی در جهت راه‌اندازی خطوط جدید و فعال کردن خطوط راکد و نیز جذب نیرو متخصص بومی برداشته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز