خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد:

ایجاد ٨ "ره باغ" برای دسترسی به ورودی های حرم مطهر رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۰۸۵

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از ایجاد هشت ره باغ به عنوان مسیرهای سبز دسترسی به ورودی های حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، با توجه به محدودیت تملک زمین امکان ایجاد بوستان کمتر از دیگر مناطق بوده ، مدیریت شهری شهرداری مشهد طبق برنامه ریزی های انجام شده به ایجاد ره باغ در این منطقه پرداخته است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهدا در این خصوص گفت: به منظور تسهیل حرکت زائران در مسیرهای دسترسی به حرم مطهر رضوی در خیابان شارستان که یکی از پرترددترین معابر است و امکان ایجاد دسترسی به هشت محور منتهی به حرم مطهر را ایجاد می کند، هشت ره باغ در حال احداث است.

مهدی یعقوبی تصریح کرد: در حاشیه این معابر علاوه بر فضای سبز و مبلمان، فضای مخصوص پیاده روی و ایستگاه هایی برای استفاده مسافران از حمل ونقل عمومی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این هشت ره باغ به اسامی بهشت نامگذاری شده است ادامه داد: با ایجاد این هشت ره باغ زائران برای عزیمت به حرم مطهر رضوی از داخل فضای شهری به سمت حرم مطهر هدایت می شوند.

وی با اشاره به اینکه تنها ره باغی که به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است و از خیابان آیت الله شیرازی، شارستان رضوی یک آغاز و به بست شیخ طوسی منتهی می‌شود «ره باغ طوبی» است ، افزود: یک دیگر از ره باغ ها، ره باغ رضوان است که از انتهای بلوار رضوان آغاز و به حد فاصل بست شیخ طوسی و شیخ طبرسی منتهی می‌شود و تاکنون ۹۷ درصد تملک آن انجام شده است.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: ره باغ فردوس نیز از حاشیه نوغان ۴ آغاز و به بست شیخ طبرسی منتهی می‌شود که کار اجرایی و تملک آن ۲۵ درصد انجام شده است.

یعقوبی با بیان اینکه تملک ره باغ نعیم ۱۰۰ درصد انجام شده است و از میدان امر به معروف و نهی از منکر آغاز و به صحن نواب صفوی منتهی می‌شود، اضافه کرد: ره باغ بهشت و ره باغ سلام که از دیگر ره باغ های در نظرگرفته شده است، از نبش خیابان شهید شوشتری آغاز و به صحن شهید نواب صفوی منتهی می‌شود که تملک و کار اجرایی آن ۷۰ درصد انجام شده است.

وی به تملک ۵۰ درصد از ره باغ جنان اتمام اجرا فاز اول آن به مساحت ۸۰۰ مترمربع اشاره کرد و گفت: ره باغ پردیس از میدان شهید حججی آغاز و به صحن جامع رضوی منتهی می‌شود که این ره باغ با ۹۰ درصد پیشرفت، کار اجرایی آن به اتمام رسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد فضای سبز در منطقه ثامن، این ره باغ ها در راستای طرح توسعه منطقه ثامن در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز