خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

کشور در حال حاضر در دوران گذر قرار دارد/ خدمات الترونیک تحولی در ارائه خدمات

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۰۵۵

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کشور در حال حاضر در دوران گذار قرار دارد و با تغییر هرم سنی و گذشت زمان از تعداد نیازمندان و فقرا کاسته و در مقابل بنا به شرایط جدید، چالش‌های متفاوتی ایجاد می‌شود که مقتضیات خود را می‌طلبد و برای جلوگیری از غافلگیری در مقابله با آنان، باید تدبیر هوشمندانه صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پور محمدی، در دیدار با مدیران کل اداره بهزیستی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی ضمن تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، با بیان اینکه خدمات ارزشمندی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی به جامعه ارایه می شود، اذعان داشت الکترونیکی کردن خدمات به شکل مشهودی در تامین اجتماعی محقق شده است که تحولی در نحوه ارایه خدمات در این سازمان ایجاد کرده است.

 پور محمدی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی ریشه در مبانی دینی و فقهی ما مسلمانان دارد، کلمه تامین در ترکیب تامین اجتماعی را به معنای امنیت دانسته و اذعان داشت امنیت در اشکال گوناگون از جمله امنیت جسمی، امنیت غذایی، امنیت شغلی تبلور پیدا می کند و نظام تأمین اجتماعی با توانمندسازی و تضمین آتیه نیروی کار نقش مهمی در ایجاد این امنیت دارد.

وی با تاکید بر کیفی سازی خدمات، اذعان داشت شفافیت و تسهیل فرآیندهای اجرایی از اولویت های امور بوده و لازم است دستگاه های اجرایی. در این راستا اهتمام جدی داشته و متناسب با شرایط و نیازهای جامعه نسبت به راهبری حوزه متبوعه خود اقدام کنند.
 

متناسب سازی حقوق بازنشستگان در پی مصوبه هیأت دولت از اول مرداد ماه سال جاری

جعفر سمساری مدیر کل تأمین اجتماعی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه بیمه ای تأمین اجتماعی در استان، تعداد افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی استان را بالغ بر دو میلیون و یکصد هزار نفر اعلام نموده و اذعان داشت از این تعداد بیش از 192 هزار بازنشسته و مستمری بگیر اصلی هستند که با دریافت حقوق و مستمری از سازمان تأمین اجتماعی، امرار معاش می کنند.

وی با تأکید بر ارتقای معیشت بازنشستگان متناسب با تورم، از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در پی مصوبه هیأت دولت از اول مرداد ماه سال جاری خبر داده و تصریح کرد در این قالب حقوق دریافتی بازنشستگان 400 تا 800 هزار تومان متناسب با مدت بیمه پردازی و میزان حقوق، افزایش خواهد یافت.

جعفر سمساری با بیان اینکه با همراهی کارفرمایان و تدبیر مدیران استانی، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری، علیرغم شیوع بیماری کرونا، نسبت به زمان مشابه سال گذشته، روند کاهشی داشته است، اذعان داشت، در حال حاضر حدود 11 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی استان هستند که ماهانه بالغ بر 205 میلیارد تومان از بابت مقرری به این افراد پرداخت می شود. 

وی سالمندی جمعیت را از جمله چالش های جدی صندوق های بازنشستگی دانسته و اذعان داشت بازنگری در قوانین موجود به جهت پایداری سازمان در راستای ارائه خدمات بین النسلی، متناسب با ساختار اقتصادی و جمعیتی کشور ضروری است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان با اعلام اینکه مطالبات معوق سازمان تامین اجتماعی از کارگاههای تحت پوشش در استان بیش از 1300 میلیارد تومان است، اذعان داشت علیرغم این مطالبات، هیچگونه خللی در خدمت رسانی به کارگاه های مدیون ایجاد نشده و تعهدات سازمان در قبال ذینفعان در چارچوب قانون محقق شده است.
 

کشور در حال حاضر در دوران گذر قرار دارد/ خدمات الترونیک تحولی در ارائه خدمات

87 درصد واحد‌های کسب و کار استان را واحد‌های کوچک تشکیل می دهند

حسین فتحی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این دیدار، با بیان اینکه بیش از 87 درصد واحد‌های کسب و کار استان را واحد‌های کوچک تشکیل می دهند، اذعان داشت بخشی بزرگی از این کارگاه‌ها طی سه تا پنج سال از چرخه فعالیت خارج می شوند که این امر ایجاد تحرکی جدی در حوزه کارگاه های کوچک از جمله، تامین مالی، نوسازی تجهیزات و تغییرات مدیریتی را ایجاب می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز