خبرگزاری کار ایران

خلیل الهی خبرداد:

تحقق 10میلیاردی مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۰۳۷

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۰ میلیارد تومان از ۶۱ میلیارد تومان مصوبه سفر استانی رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به مشکلات این استان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی خلیل اللهی در جلسه پیگیری مصوبات سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه با اشاره به حضور حجت الاسلام رئیسی در آبان سال گذشته در آذربایجان شرقی افزود: حدود ۴۱ میلیارد تومان از این مصوبه از محل اعتبارات خاص در نظر گرفته شده است و تلاش می شود تا بقیه اعتبار تصویب شده نیز تحقق یابد.

وی با بیان اینکه این سفر پس از ۲۰ سال انتظار برای حضور رئیس قوه قضائیه در استان در دوره جدید انجام شد و آثار مهمی داشت، یادآوری کرد: از نتایج این سفر اتمام ۵ پروژه ناتمام با مساحت ۶ هزار متر مربع در کمتر از ۸ ماه بوده که در هفته قوه قضائیه افتتاح می شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تکمیل تعدادی از پروژه های ناتمام در استان نیز از جمله نتایج این سفر است، گفت: در راستای حفط کرامت ارباب رجوع و همکاران تشکیلات قضایی، ساختمان بخش ترکمانچای میانه که وضعیت نامناسبی داشت تعویض شد و در زمان کنونی همکاران در محل جدید پاسخگوی مراجعه کنندگان هستند.

خلیل ‎اللهی، با اشاره به تشکیل مستمر جلسات قانون حدنگار، ادامه داد: یکی از موارد مورد تاکید در سفر استانی پیشگیری امور ثبتی بود که در این خصوص، حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی دولتی و ملی در استان تثبیت مالکیت شد که بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی در ۷ ماه اخیر تثبیت مالکیت شده است.

وی با اشاره به سیاست سالم سازی بخش های اداری قوه قضائیه، اظهار داشت: بخشی از تخلفات در بحث زمین و ثبت در دفاتر ثبت اسناد اتفاق می‌افتد که در سال ۹۸ تعداد ۷۰۶ مورد تخلف توسط هیات نظارت رسیدگی و در ۳ ماه اول امسال نیز ۲۲ مورد رای صادر شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: بازدید رییس قوه قضائیه از کارخانه ماشین سازی تبریز آثار خوبی بر جای گذاشت و با ورود دادگستری استان به این پرونده، از طرف هیات عامل، مدیرعامل تعیین و مقدمات تعیین هیات مدیره فراهم شد.

خلیل اللهی، افزود: هرچند کارخانه مشغول کار و کارگران در حال فعالیت هستند و مشکلات کارگری و مواد اولیه وجود ندارد، اما به دلیل اختلاف سازمان گسترش و صندوق بازنشستگی فولاد، هنوز هیات مدیره انتخاب نشده است و بر همین اساس درخواست می شود رییس قوه قضائیه برای حل این مشکل ورود کند.

وی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر در خصوص زنان زندانی، ادامه داد: در این راستا عملیات احداث بند زنان با ۸۱۳ مترمربع اجرا و طی آن فضای لازم برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زنان زندانی پیش بینی شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی درباره تعیین تکلیف اراضی اسکو و ملکان گفت: در رابطه با ۳ هزار و ۵۰۰ واحد ملکان که در معرض تخلیه و خلع ید قرار دارد پس از به دست آمدن مدارک جدید، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ ارائه شده است و هفته آینده در حضور معاون قوه قضائیه این موضوع بررسی خواهد شد.

خلیل اللهی، با اشاره به ورود دادگستری در خصوص رفع تعارض اراضی اسکو در شهر جدید سهند، اضافه کرد: آرای لازم از سوی قضات صادر شده و در بخشی که نظر قضات مبنی بر جزو اراضی ملی بودن اراضی مدنظر است؛ اعتراض افراد در حال حاضر در شعب تجدید نظر تبریز در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه تشکیلات قضایی استان در خصوص رسیدگی به پرونده های معوق تا به امروز اقدامات خوبی انجام داده است، یادآوری کرد: آذربایجان شرقی با رسیدگی به ۸۲ درصد از پرونده‌ها در رتبه دوم کشور قرار دارد و به زودی این رقم به بیش از ۹۰ درصد می رسد بقیه پرونده‌هایی هستند که به لحاظ ماهیت آن‌ها قابلیت مختومه شدن ندارد.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید رییس قوه قضائیه مبنی بر تکریم ارباب رجوع گفت: در سال گذشته ۵۶ جلسه ملاقات حضوری برگزار و مشکلات ۴ هزار و ۶۷ نفر مورد بررسی قرار گرفت و همچنین ۲۰ جلسه در مساجد و مصلی برگزار و مشکلات یک هزار و ۵۳۵ نفر از نزدیک بررسی و دستورات لازم صادر شده است.

خلیل اللهی، ادامه داد: با توجه به برنامه های تحوّلی رییس قوه قضائیه مبنی بر استفاده از ظرفیت جامعه نخبگان و دانشگاهیان جلسات نقد آرا با حضور نخبگان، اساتید دانشگاه و وکلا و کارشناسان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز