خبرگزاری کار ایران

آنچه در جلسه شورای شهر تبریز مطرح شد؛

از ابتلای سومین عضو شورا به کرونا تا بی‎‌نتیجه ماندن کمک برای ساخت سریال

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۰۳۲

یک صد و نود و دومین جلسه شورای کلانشهر تبریز صبح امروز به ریاست سونیا اندیش در غیاب سه تن از اعضا در عمارت ساعت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سونیا اندیش، نایب رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت حاد شیوع دوباره کرونا در استان گفت: علیرغم محدودیت‌های ایجاد شده و کنترل شیوع ویروس در ماه های نخست شیوع بیماری در کشور، با از میان برداشتن محدودیت ها بازهم شاهد افزایش رو به رشد میزان مبتلایان هستیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه اوضاع اقتصادی و اجتماعی موجب شد تا محدودیت‌ ها کاهش یابد و شهروندان گمان کردند، کرونا کنترل شده و در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری کرده و در نتیجه مجدداً شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم.

اندیش تاکید کرد:  امیدواریم در روز‌های آینده که پیک ابتلا به بیماری است از این موضوع عبور کنیم و شهروندان با استفاده از ماسک به خود ایمنی در زمینه ابتلا به بیماری اقدام کنند.

ابتلای سومین نفر از اعضای شورای شهر تبریز به کووید ۱۹

اندیش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تست کرونای فریدون بابایی اقدم یکی دیگر از اعضا شورای شهر تبریز نیز مثبت اعلام شده است، گفت : ضمن آرزوی سلامتی برای همه بیماران، امیدواریم به زودی از شرایط کرونا عبور کنیم و برای راحتی خود و کادر درمان مسائل را جدی بگیریم.

گفتنی است، پیش از این کریم صادقزاده تبریزی و غلامحسین مسعودی ریحان از اعضای شورای شهر تبریز به کرونا مبتلا شده بودند که صادقزاده بهبود یافت و وضیعت عمومی مسعودی ریحان نیز رو به بهبودی است.

گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان های وابسته روی میز شورای شهر تبریز

پس از گزارش نماینده شرکت بهره برداری قطار شهری از آخرین وضعیت حسابرسی در این شرکت گزارشی ارائه داد،که این گزارش با رای اعضای شورای شهر تبریز  در سال‌های ۹۶ و ۹۷ با ایجاد برخی اصلاحات به تصویب شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

بررسی پرداخت مبلغ دو میلیارد تومان به تولید سریال جلال ۲

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر پرداخت مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت مشارکت شـهرداری تبریز با صدا و سـیمای اسـتان آذربایجان شرقی در تهیه و تولید سریال جلال ۲ به منظور تـأمین قسـمتی از هزینه های آن به صورت نقـدی و در قالب پادار بودن اعتبار آن در متمم بودجه سالجاری سازمان فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

شکور اکبرنژاد در این خصوص گفت: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مصوب شد در صورت مشارکت با صداوسیما در کنار مشارکت با صداوسیما مبلغی نیز برای حمایت از هنرمندان بومی اختصاص دهد و نمایندگان شهرداری و شورای شهر در اجرای پروژه حضور داشته باشند و از هنرمندان بومی در ساخت سریال استفاده شود.

فرج قلیزاده با بیان اینکه پرداخت هبه‌های این چنینی تبعاتی به همراه دارد گفت: این مبلغ در بودجه شهرداری پیش بینی نشده و باید مشخص شود محل تامین اعتبار آن کجا خواهد شد.
وی گفت: سازمان‌ها و نهادهای دولتی وظیفه دارند از بودجه ملی برای شهر هزینه جذب کنند نه اینکه شهرداری را به عنوان عابربانک ببینند و نیاز‌ خود را از سفره  شهروندان تامین کنند.
محرم محمدزاده به عنوان موافق اظهار داشت:سه شهر برای ساخت سریال پیشنهاد داده شده اند و صدا وسیما  با بیان اینکه هر مرکز استان بتواند بخشی از بودجه را تامین کند، صداوسیما 6 میلیارد تومان برای آن سریال بودجه می‌دهد.
وی تاکید کرد: ۳۰ میلیارد تومان به شرکت خودرو سازی دادیم که پول را در ترکیه سرمایه گذاری کرده و کسی پیگیر آن نیست، اما پرداخت ۲ میلیارد تومان برای ساخت یک سریال را که هنرمندان شهر در آن ایفای نقش می‌کنند به تاخیر می‌اندازیم و تزریق این بودجه خدمتی برای شهر و آینده شهر است.

محمد حسن اسوتچی نیز اظهار داشت: با اقدامات نسنجیده فرهنگ و هنر را زیر سوال نبریم .
تصمیم گیری در این خصوص به جلسات آتی موکول شد.

بی توجهی مناطق به مصوبات شورای شهر

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در تذکر خود با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق توجهی به مصوبات شورا که کاربری های مشاغل خانگی که مصوبه شورا را دارند نکرده و شهرداری های مناطق این شهروندان را برای تخریب و ارجاع به کمیسیون ماده صد تهدید می‌کنند.

سونیا اندیش افزود:  لازم است ابلاغیه مجدد و تاکید شهرداری بر رعایت این مصوبه انجام شود چراکه فرمانداری نیز به آن  تایید کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: تذکر دیگر بنده به تبلیغات در پل‌های عابر پیاده است که به شرکت‌هایی داده شده که معلوم نیست چند سال است که هر دو طرف پل‌ها مسدود شده و این پل‌ها را تبدیل به تونل‌های تاریک کرده است که بانوان و کودکان را در استفاده از این پل‌ها با مشکل روبرو می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز