خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه ای صورت گرفت؛

توضیحات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درباره خبر ایلنا

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۰۰۴

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل نسبت به خبر درج شده از سوی خبرگزاری ایلنا ، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، متن نامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل به شرح زیر است:

احتراماً پیرو درج مطالب با عنوان «شیوع سرطان در پارس‌آباد به دلیل پساب کارخانجات صنعتی ارمنستان» مورخ 9/ 4/ 1399 خواهشمند است دستور فرمایید برای روشن شدن افکار عمومی نسبت به درج پاسخ به شرح ذیل اقدام و همکاری لازم صورت گیرد.

با عنایت به اینکه میزان مورد انتظار کشوری سرطان یک در هزار جمعیت می‌باشد، این میزان در شهرستان پارس‌آباد مغان با توجه به جمعیت حدود 180000 نفری شهرستان طبق آمارهای موجود (به غیر از سال 1397) کمتر از مورد انتظار و آمار کشوری می‌باشد به طوری که در سال (1394-109 مورد)، سال (1395-101 مورد)، سال (1396-81 مورد)، سال (1397-218 مورد)، سال (1398-140 مورد) بوده است.

لازم به ذکر است تحقیقات و مطالعات مستندی که دال بر ارتباط معنی‌دار بین آلودگی رودخانه ارس و بروز سرطان در منطقه را نشان دهد، صورت نگرفته است.

قابل توجه است انجام نمونه‌برداری و آزمایشات در خصوص پرتوهای بونیزان در حیطه اختیارات و صلاحیت سازمان انرژی اتمی می‌باشد.

دکتر کیانوش جهانپور- رئیس مرکز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز