خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان:

۲۰۸ واحد صنفی آسیب دیده از کرونا در قزوین تسهیلات دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۹۳۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۲۰۸ واحد صنفی آسیب دیده از کرونا در استان قزوین در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند و تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عزیزاله افضلی در نشست روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان قزوین در راستای پیشگیری از کرونا، اظهار کرد: این تعداد واحد صنفی استان درخواست دریافت بیش از ۱۷۸هزار میلیارد ریال تسهیلات داشته‌اند.

رئیس سازمان صمت استان افزود: تاکنون ۱۶۷ فقره پرونده دریافت تسهیلات واحدهای صنفی تایید و به بانک عامل معرفی شده و ۴۱ پرونده هم در دست بررسی است.

افضلی ادامه داد: اگر اصناف همراهی و همکاری لازم را برای مقابله با کرونا نداشته باشند ما شکست خواهیم خورد و خوشبختانه در استان قزوین این همکاری جدی‌تر صورت گرفته است.

وی با تاکید بر استقامت و پایداری در مقابله با این ویروس، گفت: اگر در این در رعایت دستورهای بهداشتی مقابله با این بیماری خسته شویم قطعا این ویروس منحوس در جامعه رخنه کرده و تمام ارکان زندگی فردی و اجتماعی ما را با مخاطره روبه رو خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: امروزه اقتصاد کرونا خواسته یا ناخواسته جزو حوزه‌های استراتژیک کشور و دنیا شده است و آسیب‌های کرونا بر پیکره جامعه برکسی پوشیده نیست.

رئیس سازمان صمت استان اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در تامین بخشی از آسیب‌های اقتصادی در حوزه‌های صنفی، صنعتی و معدنی مطالعاتی را انجام داد و اقداماتی را در این زمینه برنامه ریزی کرد ولی این اقدامات کافی و وافی نبوده است.

افضلی با بیان اینکه باید با این کرونا مدتی را زندگی کنیم، گفت: متاسفانه اثرات بخش اقتصادی کرونا تا چندین سال باقی خواهد ماند و باید رفتار و عملکرد ما نیز با هدف مقابله با این بیماری تغییر یابد.

وی افزود: از واحدهای صنفی استان درخواست داریم خود را به عنوان یک کاسب با این بیماری وفق دهند و نگاه جدیدی به زندگی کرونایی داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: همچنین ما باید آموزش حوزه کسب و کار را با توجه به شیوع کرونا تقویت کنیم و امکاناتی را فراهم سازیم که کسبه، کار خود را با رعایت دستورهای بهداشتی ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز