خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

مرگ 78 نفر به علت مسمومیت دارویی در سال گذشته/ عمده‌ترین علت مسمومیت مصرف داروهای آرامش بخش

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۹۳۴

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: عمده‌ترین موارد مسمومیت در بزرگسالان ناشی از داروهای مسکن، آرامبخش، ضدافسردگی همچنین محصولات پاک‌کننده و شیمیایی است که ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صفایی‌فرد مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در دو ماهه سال‌جاری هفت نفر بر اثر مسمومیت با داروها و سموم جان خود را از دست دادند که از این تعداد سه نفر زن بودند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هفت نفر بود، تفاوتی نداشته است. در سال گذشته 78 نفر بر اثر مسمومیت با داروها و سموم جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی‌، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین موارد مسمومیت در بزرگسالان ناشی از داروهای مسکن، آرامبخش، ضدافسردگی همچنین محصولات پاک‌کننده و شیمیایی است که ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: در کودکان نیز مسمومیت‌ها در اثر خوردن مواد شیمیایی و بهداشتی، موادشوینده، داروها، اجسام قابل بلع مثل باطری و یا گیاهان آپارتمانی به وجود می‌آید، بنابراین لازم است والدین ضمن آگاهی از خطراتی که به دنبال ایجاد مسمومیت، فرزندشان را تهدید می‌کند، هر گونه موادشوینده، سموم و داروها را از دسترس کودکان دور نگه دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز