خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای متضرر از کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۷۰۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی این استان با اشتغال ۳۴ هزار و ۶۲۳ نفر پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی گفت: ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت ۲ ساله به ۷۶ هزار بنگاه اقتصادی دارای کد بیمه از ۱۴ رسته تولیدی و خدماتی در این استان اختصاص یافت.

محمد سنجری افزود: پس از آن دولت داشتن کد بیمه برای بنگاه اقتصادی به منظور برخورداری از تسهیلات بانکی را حذف کرد و مهلت ثبت نام بنگاه‌های اقتصادی برای دریافت این تسهیلات در سامانه کارا تا ۲۸ تیرماه تمدید شد.

وی ادامه داد: این تسهیلات بین ۱۹ بانک خراسان رضوی توزیع شده است که تاکنون ۱۳ هزار و ۸۶۲ پرونده مربوط به بنگاه‌های اقتصادی با اشتغال ۳۴ هزار و ۶۲۳ نفر با تسهیلات درخواستی به مبلغ ۴۰۵ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان در بانک‌ها تشکیل شده که از این میزان تاکنون ۴۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۵۶۷ میلیارد ریال تسهیلات برای یکهزار و ۹۴۲ پرونده مربوط به بنگاه اقتصادی با اشتغال چهار هزار و ۸۰۹ نفر از سوی بانک‌ها در این استان در حال توزیع است.

وی افزود: ۱۳ دستگاه اجرایی در حال رسیدگی به متقاضیان تسهیلات و ارسال پرونده‌های آنان به بانک‌ها هستند و طبق بررسی انجام شده ۵۰ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات در استان راننده هستند.

سنجری به چالش‌های متقاضیان برای ثبت نام قبل از ارسال درخواست‌ها به بانک عامل اشاره کرد و ادامه داد: ثبت نام بنگاه‌های دارای کد بیمه تامین اجتماعی منوط به کامل و به روز بودن تمام اطلاعات کارفرما در سامانه تامین اجتماعی شده و از ۶۷ هزار و ۳۹۷ بنگاه کسب و کار فعال در رسته‌های مشمول تسهیلات در این استان اطلاعات نزدیک به ۶ هزار نفر از کارفرمایان در بانک اطلاعات تامین اجتماعی ناقص یا قدیمی بوده و موجب عدم تایید درخواست‌ها در سامانه کارا شده است.

وی گفت: ۱۱ هزار و ۶۴۰ نفر از رانندگان تاکسی که در سازمان تامین اجتماعی با یک کد کارگاه واحد ثبت نام شده‌اند و یکهزار و ۷۱۰ نفر از فعالان رشته‌های مختلف صنایع دستی که در سازمان تامین اجتماعی با عنوان قالیبافان شناسنامه دار ثبت شده‌اند و کد کارگاه اختصاصی ندارند، قادر به ثبت نام در سامانه کارا نیستند که فهرست افراد برای پیگیری موضوع به وزارت متبوع ارسال شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: هنوز برخی شعب بانک‌های عامل در پاسخ به متقاضیان اظهار بی اطلاعی نموده که باعث نارضایتی متقاضیان شده است، برخی بانک‌های عامل اجرای اصلاحیه دستورالعمل تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی دارای بیمه را منوط به ابلاغ داخلی خود کرده و از اجرای آن با ابلاغ دبیرخانه کارگروه اشتغال استان خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی بانک‌های عامل نیز تضمین و شرایطی فراتر از موارد ذکر شده در دستورالعمل را از متقاضیان مطالبه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز