خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرعباس:

صاحبان مشاغل فاقد بیمه، تسهیلات کرونا دریافت می کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۶۹۶

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرعباس گفت: صاحبان مشاغل و کسب و کارهای فاقد کد بیمه و کد کارگاهی که از بحران کرونا دچار آسیب شدند، می توانند از تسهیلات کرونا استفاده کنند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، میثم رجایی اظهار کرد: با هدف کمک و حفظ اشتغال فعالان اقتصادی و کسب و کارهای دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی مربوطه که بر اثر شیوع بیماری کرونا آسیب بیشتری دیده اند و فاقد پرونده بیمه ای نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند، پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار بیمه نشده بیشتر آسیب دیده از کرونا در کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا مورد تأیید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این تسهیلات به واحدهای کسب و کار ذیل 14رسته مصوب که فاقد کد کارگاهی سازمان تأمین اجتماعی و یا لیست بیمه ای باشند، پرداخت می شود و متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات باید در  سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کنند.

رجایی تصریح کرد: جهت شناسایی و احراز  این افراد با وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه هماهنگی لازم صورت پذیرفته و پیامک اطلاع رسانی و دعوت از متقاضیان مشمول جهت دریافت تسهیلات به آنها ارسال شده و متقاضیان مشمول از  16 تیرماه با مراجعه به سامانه کارا – تسهیلات کرونا به آدرس kara.mcls.gov.ir می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.تا کنون ۶۸۶ کارفرمای ثبت نام شده با اشتغال ۱۷۸۷نفر وبا اعتبار ۲۱۴میلیارد ریال به بانکهای عامل جهت پرداخت تسهیلات معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز