خبرگزاری کار ایران

تولید داروی درمان سالک توسط دانشجویان و اساتید داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان/ کسب رتبه نخست دانشجویان دانشکده داروسازی در آزمون جامع 180 واحدی وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۶۲۵

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در نشست با خبرنگاران که همزمان با شروع سی و ششمین سال فعالیت واحد دانشگاهی دامغان برگزار شد ابراز امیدواری نمود: با همکاری دانشجویان دانشکده داروسازی و راهنمایی اساتید این دانشکده به زودی داروی درمان سالک که متناسب با بوم منطقه دامغان باشد تولید شود.

به گزارش ایلنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با اشاره به بیست و پنجم تیرماه ۱۳۶۴ سالروز تاسیس اولین واحد آموزش عالی شهرستان دامغان گفت: حدود ۷۰ درصد شهروندان شناخت کافی و لازم را از دانشگاه آزاد اسلامی ندارد.
وی یادآور شد: سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان سی و ششمین سال فعالیت خودش را آغاز کرده و بیش از ۸۰ درصد رشته های دانشگاهی در این واحد دانشگاهی تدریس می گردد.
نعمت الله نعمتی به ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی و بروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اشاره نمود و اظهار کرد: دانشکده های این واحد دانشگاهی همواره در سطح کشور شاخص بوده است به عنوان مثال  در کل کشور  ۳ دانشگاه دانشکده داروسازی دارند که دانشگاه آزاد دامغان نیز یکی از این دانشگاه ها است. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد، دانشگاه مردمی است یکی از مشکلات این دانشگاه را عدم اطلاع شهروندان و خانواده‌ها از میزان و مبلغ شهریه ها دانست و گفت: تصور مردم این گونه است که دانشگاه آزاد شهریه های گزافی دریافت می کند در حالی که در تمام رشته های کاردانی و کارشناسی شهریه هر ترم زیر یک میلیون تومان است؛ همچنین در مقاطع ارشد و دکتری نسبت به پردیس ها و مقاطع شبانهدر دانشگاه دولتی میزان شهریه این دانشگاه بسیار نازل تر است.
نعمت الله نعمتی از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به ۷۰ درصد از دانشجویان جهت تسویه حساب شهریه خبر داد و بیان کرد:هدف اصلی متولیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان پرورش نسل متعهد و متخصص در جامعه است.
وی به ارائه آموزش با کیفیت و استاندارد اشاره کرد و چنین اذعان داشت: دانشگاههای نسل دوم علاوه بر آموزش محور باید پژوهش محور باشد و دانشگاه های نسل چهارم مسئله محور هستند که بسته به نیازها و مشکلات منطقه با کمک دستگاه‌های اجرایی برخی از مشکلات منطقه را حل می‌کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با ارائه اینکه دانشگاه آزاد واحد دامغان از ۶ دانشکده برخوردار می باشد تصریح کرد: ۲۲ رشته دکتری تخصصی در گرایش های مختلف، یک رشته دکتری حرفه ای داروسازی، ۵۳ رشته کارشناسی ارشد و ۴۶ رشته کارشناسی و کاردانی در این واحد آموزش عالی وجود دارد.

وی با توجه به اینکه تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر از دانشگاه واحد دامغان  فارغ التحصیل شده اند اذعان داشت: 104 عضو هیئت علمی تمام وقت،   ۸۳ استاد حق التدریس و مدعو به آموزش و تدریس ۳۲۰۰ دانشجو مشغول هستند.

 نعمت الله نعمتی به مرکز (tmc) دانشگاه آزاد دامغان که اولین مرکز بین دانشگاه‌های استان سمنان است اشاره کرد و افزود: با همکاری اداره کل فنی حرفه ای استان سمنان و این مرکز، مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان انجام می پذیرد که از سال تحصیلی جدید تصمیم داریم برای هر ترم یک یا دو کارگاه مهارت آموزی را برگزار نماییم.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی در سطح دانشگاه به استخر نیمه کاره اشاره نمود و اظهار داشت: این پروژه جزو اولویت‌های سازمان مرکزی دانشگاه نیست که جهت تکمیل و بهره برداری آن باید خیرین یا سرمایه‌گذاران مشارکت نمایند و با توجه به میزان هزینه کرد، طی زمان بندی مشخص از آن بهره برداری نمایند هرچند این استخر تا کنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مبلغ ۱۸ میلیارد ریال برای ساخت و ساخت و تکمیل آن استفاده شده است اما تا تکمیل نهایی آن ۸۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان ضمن اشاره به روزهای دربهای باز دانشگاه بیان کرد: از تاریخ بیست و دوم تیر ماه ماه به مدت ۱۰ روز دربهای دانشگاه به روی دانش آموزان، شهروندان و خانواده‌های دانشجویان جهت بازدید از تمامی امکانات و تجهیزات دانشگاه گشوده است همچنین اگر هر کدام از شهروندان در این بازه زمانی، پیش ثبتنام خود را انجام دهند از ۱۰ درصد تخفیف پرداخت شهریه تا اتمام مدت دانشجویی برخوردار خواهند شد.

وی ضمن شناسایی زیرساخت‌ها در نقاط مختلف، به 8 واحد فناور و 2 شرکت دانش بنیان و فعالیت آنها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اشاره کرد و گفت: تولید ۴ محصول دانش بنیان که به ثبت ملی رسیده است و 2 محصول مرتبط با کرونا از دستاوردهای این واحد دانشگاهی در سالیان اخیر بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان ضمن تکریم تلاش های کادر بهداشت و درمان در امر مقابله با شیوع کرونا به تولید ژل مرطوب کننده و ضدعفونی کننده دست که بر پایه الکل ۷۰ درصد با ترکیبی از آلوئهورا تولید شده است اشاره نمود و گفت: با توجه به ترکیبات اولیه این ژل و استفاده توسط کادر بهداشت و درمان تولید این محصول بسیار مورد اقبال مردم و کادر بهداشت و درمان قرار گرفته است.

وی همچنین به تولید دهانشویه گیاهی ضد ویروس و ضد باکتری که پروانه بهداشتی نیز دریافت کرده است اشاره کرد و گفت علاوه بر این محصولات، تولید پماد سوختگی نیز از جمله دستاوردهای واحدهای فناور و شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

نعمت الله نعمتی با توجه به وضعیت اقتصادی و شرایطی که بر دولت و کشور حکمفرماست به خودکفایی واحدهای دانشگاهی گریزی زد و اظهار داشت: سیاست سازمان مرکزی دانشگاه در دانشگاه آزاد بر خودکفایی واحدهای دانشگاهی است بدین صورت که هر واحد دانشگاهی با توجه به امکانات و پتانسیل های خود باید هزینه های خودش را پوشش دهد از این رو برنامه ریزی برای احداث گلخانه پنج هکتاری هیدروپونیک و احیای مزارع ۶۰ هکتاری در سایت دانشگاه در دستور کار قرار گرفته و تا حدودی موفق بوده ایم.

وی خاطر نشان نمود: اگر مجوز پذیرش دانشجو در رشته تحصیلی مدیریت و روانشناسی را نیز بتوانیم اخذ نماییم تقریبا همه رشته‌های موجود در واحدهای دانشگاهی را داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اظهارکرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید دو برنامه در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است بدین شرح که اولین طرح، جذب دانشجوی بورسیه در همه رشته ها و مقاطع تحصیلی است که به جای پرداخت شهریه با استاد مربوطه همکاری میکنند و طرح مشترک یا پروژه‌ای را به اتمام می رسانند؛ همچنین اجرای طرح پسا دکترا دانشگاه آزاد که طرحی جدید و ابتکاری است و دانشجویان دکتری که بیش از سه سال از تاریخ دریافت مدرک شان نگذشته است می‌توانند جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق دکترا یا پسا دکترا در دانشگاه آزاد واحد اسلامی مشغول تحصیل شوند و همزمان تدریس نیز نمایند باین این شرط که شهریه پرداخت نمی‌کنند و علاوه بر آن اندازه عضو هیئت علمی پایه یک حقوق دریافت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز