خبرگزاری کار ایران

ایجاد 172 مرکز «مثبت زندگی»/راه‌اندازی مراکز جامع درمان اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۶۰۶

مدیرکل بهزیستی فارس از راه‌اندازی ۱۷۲ مرکز مثبت زندگی در استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: هرکدام از این مراکز 450 خانوار مستمری‌بگیر بهزیستی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا محمدصادق کشفی‌نژاد در جمع خبرنگاران از ایجاد مرکز جامع درمان اعتباد اجتماع‌محور در فارس خبر داد و افزود: این مرکز قرار است هم‌زمان فعالیت‌های مربوط به ترک اعتیاد همچون سم‌زدایی، کارورزی و آموزش را به افراد مبتلا به اعتیاد ارائه کند تا بهبودیافتگان پس از طی یک دوره یک ‌ساله حضور در این مرکز بتوانند وارد فضای کسب‌وکار شوند.

ایجاد 172 مرکز «مثبت زندگی»

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به شعار امسال این سازمان: «شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده‌ها» از ایجاد 172 مرکز مثبت زندگی در فاز نخست اجرای این طرح در فارس خبر داد.

محمدصادق کشفی نژاد با بیان اینکه در هر مرکز مثبت زندگی ۴۵۰ خانوار مستمری بگیر تحت پوشش قرار می‌گیرند، افزود: برای این مراکز ٢٢ فعالیت تعریف شده است، با این تفاوت که این مراکز پیشخوان ارائه خدمات سازمان بهزیستی به عموم مردم و جمعیت تحت پوشش محسوب می‌شوند.

کشفی‌نژاد با اشاره به حضور ۷۷ هزار و ٤٠٠ خانوار مستمری‌بگیر در فارس خاطرنشان کرد: تفاوت نحوه خدمت‌رسانی در مراکز مثبت زندگی آن است که در این مراکز، مددکار به خانوار تحت پوشش مراجعه می‌کند.

کشفی‌نژاد با بیان اینکه این مراکز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، یادآور شد: در هر مرکز 3 مددکار حضور خواهد داشت و اکنون نیز اداره کل بهزیستی فارس در حال بررسی شرایط متقاضیان دریافت مجوز است.

راه‌اندازی مراکز جامع درمان اعتیاد

محمدصادق کشفی‌نژاد در ادامه راه‌اندازی مراکز جامع درمان اعتیاد اجتماع محور را دیگر برنامه‌ شاخص سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد و گفت: این مراکز به صورت پایلوت در هفته دولت در هر استان آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه مراکز جامع درمان اعتیاد قرار است تمامی اقدامات درمانی و توانبخشی ازجمله سم‌زدایی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مداخلات روان‌شناختی و همچنین کمک به ورود بهبودیافتگان به فضای کسب وکار را به صورت متمرکز و مستمر انجام دهد، افزود: در این مرکز برای هر فرد مراجعه‌کننده یک مسیر ویژه با کمک فرد، خانواده و تیم درمان تعریف می‎شود.

کشفی‌نژاد با بیان اینکه انتهای این مسیر فارغ‌التحصیلی بهبودیافتگان از مرکز جامع درمان اعتیاد خواهد بود، خاطرنشان می‌کند: اگر بهبودیافتگان در گذشته دارای شغل باشند، تلاش می‌کنیم به حرفه قبلی خود بازگردند و اگر شغلی نداشته باشد با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش دهندگان دیگر نسبت به آموزش فرد و سپس حمایت برای ایجاد اشتغال او اقدام می‌شود.

انجام 280 سقط‌درمانی در سال گذشته

در ادامه این نشست معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی فارس نیز با اشاره به اینکه مراکز جامع درمان اعتیاد در مرحله نخست پذیرای 100 متقاضی خواهد بود، گفت: این خدمات کاملاً رایگان خواهد بود و اداره کل بهزیستی فارس تمامی هزینه‌ها را متقبل خواهد شد.

محمدرضا هوشیار در ادامه با اشاره به انجام تست غربالگری چشم برای بیش از 194 هزار نوزاد و همچنین تست غربالگری گوش برای بیش از 66 هزار نوزاد در سال گذشته افزود: در راستای پیشگیری از ابتلا به انواع معلولیت‌ها، در سال گذشته به بیش از 48 هزار دانش‌آموز استان برنامه آگاهی‌سازی از پیشگیری از معلولیت‌ها ارائه شد.

هوشیار در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته 6 هزار و 870 سالمند استان برنامه‌های آگاهی‌سازی پیشگیری از معلولیت را آموزش دیده‌اند، خاطرنشان می‌کند: همچنین 7 هزار 447 نفر از مشاوره ژنتیک برخوردار شدند که از این تعداد یک هزار و 948 نفر تحت درمان قرار گرفتند و 280 سقط‌درمانی نیز صورت گرفت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز