خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

پرداخت سرمایه کار بلاعوض به ۱۵۳ زن سرپرست خانوار/ یکی از مشکلات ما نبود نیروی جوان برای نگهداری سالمندان است

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۵۰۷

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار سالمند در استان وجود دارد که ۳/۲۵ درصد آنها تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: یکی از مشکلات کشور و استان پیری جمعیت است که در ۲۰ سال آینده قشر زیادی از جامعه سالمند خواهند شد و جوانی برای نگهداری آنها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی استان  ۷۵ هزار و  ۹۵۷ نفر است، افزود: تعداد مستمری‌بگیران ۷۵ هزار و ۷۹ نفر است و تعداد پرسنل شاغل ۸۳۴ و تعداد مددجویان ۹۰ هزار خانوار و ۱۶۰ هزار نفر است.

صحاف با تاکید بر اینکه امور اجتماعی بهزیستی متشکل از  امور زنان،امور شبه خانواده، مهدهای کودک و امور آسیب‌دیدگان است، افزود: تعداد ۲۵ مرکز شبه خانواده در استان وجود دارد و همچنین ۲۵۶ کودک مقیم خانه کودک و ۱۶۰۰ کودک تعداد فرزند امدادبگیر ما هستند.  

مدیرکل بهزیستی استان متذکر شد: در سال ۹۸ توانستیم تا ۲۱۹ نفر را با سرمایه کار توانمند سازیم.  

46 هزار کودک آذربایجان به مهد کودک می روند

وی با بیان اینکه از سال ۸۲ زمینه فرزندخواندگی از هلال احمر گرفته شد و به بهزیستی واگذار شد، افزود: سال پیش ۴۰ کودک را برای فرزندخواندگی واگذار کردیم.

صحاف در رابطه با آمار مهدکودک‌های استان گفت: ۵۷۰ مهدکودک شهری و ۴۳۹ مهدکودک روستایی در استان وجود دارد که در هر کدام اعم از 33 هزار و 81 کودک در مهد شهری و 13 هزار در مهدهای روستایی دریافت خدمات می‌کنند.

وی در ادامه به حمایت از مهدهای کودک مناطق محروم اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای ایجاد ۳۱ مهدکودک در مناطق محروم و سکونتگاه غیررسمی مجوز صادر شد.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: در سال گذشته و به علت شیوع کرونا فقط ۹۰ روز توزیع غذای گرم برای ۱۳ هزار کودک داشتیم و همچنین برای طرح سه دهک درآمد پایین جامعه  از ۱۷۰۰ کودک حمایت شده است.

وی به  22 هزار و 983 خانواده مستمری بگیر استان اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های واگذار شده به مراکز غیردولتی هشت هزار و 912 نفر است.

صحاف پرداخت خدمات مستمر و غیرمستمر برای چند قلو‌ها تا شش سال  را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای یک هزار و 714 قلو خدمات ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت آماده‌سازی شغلی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته توانستیم برای ۸۱۲ نفر آماده‌سازی شغلی اولیه ایجاد کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان به  پرداخت سرمایه کار بلاعوض  برای ۱۵۳ زن را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بخش معافیت سربازی برای فرزند ذکور خانواده که یکی از راه‌های توانمدسازی است در سال گذشته برای ۷۶ فرزند ذکور معافیت سربازی گرفتیم.

وی به حمایت‌های مادی و معنوی از افراد معرض آسیب‌پذیر اشاره کرد و گفت: حمایت از ۷۴ زن در خانه امن،  ارائه خدمات به ۲۴ دختر فراری ، بازپروری  ۱۸ زن، حمایت اجتماعی از ۱۶ نفر مبتلایان به اختلال هویت انجام شده است.

صحاف با تاکید بر اینکه ساماندهی کودکان خیابانی یک کار جمعی با حضور یازده دستگاه است، گفت: در سال گذشته خانواده ۳۶ کودک توانمند شده و ۱۵۶ کودک در مراکز آموزشی و مهارتی قرار دارند.

وی با اشاره بر اینکه ۴۰۰ هزار سالمند در استان وجود دارد که  ۳/۲۵ درصد جمعیت  آنها تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: یکی از مشکلات کشور و استان پیری جمعیت است که در ۲۰ سال آینده قشر زیادی از جامعه سالمند خواهند شد و جوانی برای نگهداری آنها نیست.

وی افزود: تعداد کل افراد بالای ۶۰ سال دارای پرونده  در سازمان 16 هزار و 867 نفر است که ۶۷ درصد آنها مستمری‌بگیر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز