خبرگزاری کار ایران

سمساری در نشست خبری مطرح کرد :

فعالیت هیچ کارگاهی به علت بدهی به تأمین اجتماعی مختل نشده است/ شرکت واحد اتوبوسرانی‌تبریز بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۴۴۲

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای رونق و جهش تولید همواره حامی نیروهای مولد کشور است، که 42 میلیارد تومان از جرائم دیرکرد کارگاه‌های مدیون بخشوده شده است و فعالیت هیچ کارگاهی به علت بدهی به سازمان تأمین اجتماعی مختل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر سمساری مدیر کل تأمین اجتماعی استان در این نشست خبری با اعلام اینکه بیش از 697 هزار نفر بیمه شده و 192 هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر اصلی تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی استان هستند، جمعیت تحت پوشش این اداره کل با احتساب افراد تبعی را بالغ بر دو میلیون و یکصد هزار نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به ساختار جمعیتی و شرایط اشتغال کشور، افزایش تعداد بازنشستگان به نسبت بیمه شدگان طی دهه های اخیر پیشی گرفته و در حال حاضر نسبت بیمه شدگان به بازنشستگان به کمتر از 5 رسیده است که این عدد به عنوان هشداری برای صندوق های بازنشستگی از جمله سازمان تأمین اجتماعی محسوب می شود.

پرداخت 5080 میلیارد تومان از بابت تعهدات در سال 98

جعفر سمساری، میزان هزینه های پرداخت شده از بابت تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در سطح استان با احتساب هزینه های درمان را 5080 میلیارد تومان دانسته و اذعان داشت: این رقم حدود 860 میلیارد تومان بیش از میزان منابع سازمان در استان است که اهم آن در قالب 3400 میلیارد تومان تعهدات بلند مدت، 1200 میلیارد تومان تعهدات درمانی، 41 میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت و 205 میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است.

وی توسعه خدمات غیرحضوری، برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی دانست و افزود: توسعه خدمات غیرحضوری در راستای تسهیل و روانسازی امور و افزایش سطوح دسترسی را از جمله برنامه های راهبردی سازمان در طی سالهای اخیر است.

وی با بیان اینکه حذف اعتبار دفاتر درمانی، اقدامی در جهت حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه نویسی الکترونیکی است، افزود: 159 میلیون بار مراجعه به شعب تأمین اجتماعی در سال انجام می شود که بالغ بر 49 میلیون بار این مراجعات، مربوط به خدمات دفترچه درمانی است که با حذف اعتبار و در ادامه حذف نسخه کاغذی دفترچه، نیاز به مراجعات حضوری به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

جعفر سمساری با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در راستای رونق و جهش تولید همواره حامی نیروهای مولد کشور است، اذعان داشت: 42 میلیارد تومان از جرائم دیرکرد کارگاه‌های مدیون بخشوده شده است .

وی خاطرنشان کرد: فعالیت هیچ کارگاهی به علت بدهی به سازمان تأمین اجتماعی مختل نشده است.

سمساری افزود: مطالبات معوقه از کارگاه‌ها در حدود یک هزار و 311 میلیارد تومان است که به رغم این میزان بدهی، تمام کارکنان و کارفرمایان خدمات بیمه ای را دریافت می کنند که شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با 70 میلیارد تومان بدهی معوقه، بزرگترین بدهکار محسوب می شود.

وی بازنگری در قوانین، لازمه پایداری سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: ساختار جمعیتی و اقتصادی کشور، پایداری سازمان تأمین اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد، اصلاح قوانین و مقررات در قالب اصلاحات پارامتریک و ساختاری متناسب با روند رشد جمعیت و شرایط اقتصادی را ضروری  بوده و قانون بازنشستگی های پیش از موعد و بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، قانون بیمه بیکاری و نیز نحوه تعیین میزان مستمری بازنشستگان از جمله مهمترین قوانینی است که در جهت پیشگیری از فرار بیمه ای، پایداری اشتغال و توزیع عادلانه منافع، بایستی مورد بازنگری قرار گیرد.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان با اشاره به اقدامات سازمان در جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا، اذعان داشت علاوه بر خدمات درمانی به مراجعین، امهال حق بیمه سهم کارفرمایی در سه ماهه اول شیوع بیماری، پرداخت کمک هزینه بیکاری به بیمه شدگان شاغل در مشاغل 14 گانه آسیب دیده از کرونا، تمدید اعتبار دفاتر درمانی بیمه شدگان و مشمولان بیکاری تا شهریور ماه، حذف و کاهش فرآیندهای اداری حضوری و تعلیق جلسات کمیسیون های پزشکی از جمله مهمترین اقدامات تأمین اجتماعی بوده است.

درمان 1300 نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان
اسماعیل مقدس پور، مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اعلام اینکه 2050 نفر در حوزه درمان تأمین اجتماعی در قالب دو بیمارستان و 12 درمانگاه در استان ارائه خدمت می کند، گفت: آمار تعداد مراجعات سرپایی به مراکز درمانی سازمان در استان را بیش از دو میلیون و ششصد مراجعه انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزینه مدیریت درمان در سال 98 در بخش درمان مستقیم  بالغ بر 400 میلیارد تومان و در بخش درمان غیر مستقیم 800 میلیارد تومان می باشد ادامه داد: درمانگاه های عجبشیر، هشترود و ملکان در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد و این در حالی است که ایجاد پلی کلینیک در شهر جدید سهند و درمانگاه در شهرستان های صوفیان و بستان آباد در دستور کار قرار دارد.

 مقدس پور با اشاره به احداث بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی در تبریز، خاطر نشان کرد: احداث این بیمارستان در دستور کار سازمان بوده و با ایجاد این مرکز ضمن تحول در خدمات درمانی سازمان زمینه اشتغال مستقیم بیش از دو هزار نفر ایجاد خواهد شد.

وی با قدردانی از پرسنل درمانی در جهت مقابله با بیماری کرونا، اذعان داشت :90 نفر از کادر درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و این در حالی است که تعداد بیماران کرونایی مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان از ابتدای شیوع این بیماری 1305 نفر بوده از این تعداد 90 نفر در حال حاضر در بیمارستانها بستری هستند و متاسفانه 105 نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز