خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۱۹ درصد خانوار استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۴۳۲

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۹ درصد خانوار استان زنجان به تعداد ۲۸ هزار و ۶۷۹ خانوار زنجانی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از این تعداد ۶۵ درصد معادل ۱۸ هزار و ۴۴۵ خانوار مستمری بگیر سازمان و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

به گزارش‌ایلنا از زنجان، محمد محمدی قیداری، امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می کردند، آغاز به کار کرد.

به گفته وی، پس از بررسی و مطالعات شهید گرانقدر دکتر محمد علی فیاضبخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24 تیرماه سال 59 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست ویکم و بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام  16سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت های غیربیمه ای با حفظ ارزشها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت های مردم و همکاری نزدیک سازمانهای ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیتها و آسیب های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه های کم درآمد، اقدام نماید.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان بهزیستی استان زنجان با پنج معاونت در جهت خدمت به جامعه هدف فعالیت می نماید  و در حال حاضر 15 درصد کل جمعیت استان زنجان به عبارتی 85 هزار و 925 مددجو به همراه خانواده تحت پوشش بدون احتساب افراد قرار گرفته در طرح آمبلیوپی و 204 هزار و 648 مددجو با احتساب افراد قرار گرفته در طرح آمبلیوپی بهزیستی استان زنجان می باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: 19 درصد خانوار استان زنجان به تعداد 28 هزار و 679 خانوار زنجانی تحت پوشش سازمان بهزیستی می باشند و از این تعداد 65 درصد معادل 18 هزار و 445 خانوار مستمری بگیر سازمان می باشند و 35 درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 هزارو 190 معلولیت ثبت شده با 21 هزار و 621 پرونده تحت حمایت سازمان وجود دارد، گفت: این تعداد 1.7 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود.

محمدی خاطرنشان کرد: 28 درصد از این افراد به تعداد 14 هزار و 411 خانوار از معلولین و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر سازمان می باشند.

وی تعداد مراکز غیردولتی در حوزه توانبخشی را 63 مرکز خواند و گفت: 7.5 درصد از معلولان که شامل 7980معلول بهره مند از خدمات این مراکز هستند.

محمدی با اشاره به اینکه از تعداد کل معلولین 323 فردمعلول ضایعه نخاعی هستند، گفت: به این افراد خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می‌شود و مابقی معلولین تحت پوشش شامل 69 درصد باقی مانده با توجه به عدم شرایط احراز دریافت مستمری از خدمات مددکاری، مشاوره های تخصصی و سایر برنامه های سازمان بهره مند هستند .

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر 8318 پرونده مددکاری در حوزه معاونت اجتماعی وجود دارد، افزود: از این تعداد3667 پرونده مربوط به زنان و خانواده و 4035 خانوار نیز در این حوزه مستمری بگیر می باشند که 52 درصد کل پرونده ها را شامل می شود.

وی، با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می نماید، تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری  4515نفر مورد پذیرش قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز