خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت و گو با ایلنا :

نمایندگان قصد تسویه حساب با دولت را ندارند/ در شرایط حاضر استیضاح رئیس جمهور برای نظام هزینه دارد/ دوره قبل نماینده بودم؛ استیضاح روحانی را به سرانجام می رساندم

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۴۲۵

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه موضوع طرح سئوال و استیضاح رئیس جمهور دو طرح متفاوت است که در مجلس مطرح شده گفت: نباید فراموش کرد که این دو طرح به صورت مجزا در مجلس مطرح شده و نمایندگان به هیچ وجه قصد ندارند با هدف سئوال از رئیس جمهور به جمع آوری رای برای استیضاح او اقدام کنند.

 جلال رشیدی کوچی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در استان فارس  با اشاره به اینکه عده ای از نمایندگان بر این باورند که یک روز ماندن دولت در شرایط فعلی همواره ضرر بیشتری به کشور وارد می‌کند، افزود: اما در نقطه مقابل عده‌ای از نمایندگان هم معتقدند استیضاح رئیس جمهور به مراتب مشکلات کشور را زیادتر می‌کند و ضرر این اتفاق به مراتب بیشتر از فایده‌ آن است.

دولت در حال حرکت به شیب سقوط است

نماینده مرودشت ،پاسارگاد و ارسنجان  با اشاره به اینکه بنده در حال حاضر در موضوع استیضاح رئیس جمهور در حال بررسی و فکر کردن و مشورت کردن با افراد صاحب نظر هستم افزود: بی شک گرانی‌ها و مصائب ناشی از آن مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده و دولت در حال حرکت به شیب سقوط است.

وی با اشاره به اینکه دولت اراده ای برای حل مشکلات مردم ندارد ادامه داد: با توجه به اینکه دولت در سال پایانی قرار دارد بنابراین اگر نمایندگان قصد استیضاح را داشته باشند روند و فرآیند استیضاح حدود سه الی چهار ماه زمان می برد که ساقط کردن یک دولت از لحاظ سیاسی برای حدود 7 الی 8 ماه از نکات مورد تامل است.

استیضاح دولت هزینه‌هایی را برای نظام ایجاد می کند

وی با اشاره به اینکه بی‌شک در این زمان استیضاح دولت پیامد و هزینه‌هایی را برای نظام ایجاد می‌کند، افزود: در نقطه مقابل هم باید به این نکته توجه کرد که آیا استیضاح رئیس جمهور می‌تواند از گرانی ها، نارضایتی ها افزایش قیمت ها و ..... جلوگیری کند ؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه قطعا استیضاح دولت روحانی یک تصمیم بسیار بزرگ و دشوار است ادامه داد: اما اگر در دو سال گذشته و در مجلس دهم به عنوان نماینده حضور داشتم قطعا موضوع استیضاح رئیس جمهور را کلید و به سرانجام می رساندم.

وی با اشاره به اینکه 7 الی 8 ماه فرصت بسیار کمی برای استیضاح دولتی است که حدود 7 سال است بر مسند دولت تکیه زده،افزود: در تلاشم تا با مطالعه دقیق تر تصمیمی را اتخاذ کنم که به صلاح مردم باشد نه اینکه تصمیمی اتخاذ کنیم که راه و مسیر را برای مردم و کشور دشوار تر کند.

مجلس یازدهم به هیچ وجه قصد تسویه حساب با وزرا را ندارد

نمایندگان قصد تسویه حساب با دولت را ندارند/ در شرایط حاضر استیضاح رئیس جمهور برای نظام هزینه دارد/ دوره قبل نماینده بودم؛  استیضاح روحانی را به سرانجام می رساندم

نماینده مردم مرودشت پاسارگاد و ارسنجان در ادامه با اشاره به اینکه مجلس یازدهم به هیچ وجه قصد تسویه حساب با وزرا و دولت دکتر روحانی ندارد افزود:به رغم اینکه قوام مجلس بعد از تشکیل کمیسیون ها شکل می گیرد بنابراین نباید فراموش کرد مجلس یازدهم حدود دو هفته است منسجم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین طرح های اعلام وصول شده مجلس یازدهم طرح های اقتصادی و معیشتی مردم است افزود: اگرچه بعضی از افراد موضوع رد اعتبار نامه تاجگردون نماینده مردم گچساران را تسویه حساب سیاسی عنوان می کنند اما ذکر این نکته ضروری است که مجلس یازدهم هیچ وقت تمام زمانش را به این موضوع اختصاص نداد.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس با اشاره به اینکه در موضوع اعتبار نامه تاجگردون  از 230 نماینده حدود 4 الی 5 نماینده موافق و 4 الی 5 نماینده مخالف هم به تحقیقات پرداختند گفت: موضوع رای‌گیری اعتبار نامه تاجگردون در صحن مجلس 15 دقیقه هم به طول نکشید و تنها کمیسیون تحقیق به این موضوع پرداخت و بعید می دانم بقیه نمایندگان تحقیقات میدانی در این موضوع انجام داده باشند.

مجلس   وقتش را صرف رد اعتبار نامه آقای تاجگردون نکرد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه مجلس یازدهم تمام وقتش را صرف رد اعتبار نامه آقای تاجگردون نکرده،افزود: در روز رای گیری و زمانی که طرح به صحن مجلس آمد آقای تاجگردون حدود 30 دقیقه در دفاع از خود مواردی را بیان کرد و یکی دیگر از نمایندگان هم 15 دقیقه در مخالفت از این موضوع نظراتش را اعلام کرد و حدود 5 دقیقه رای گیری شد که رد اعتبار نامه آقای تاجگردون در روز رای گیری حدود یک ساعت از وقت مجلس شورای اسلامی را گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز