خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت عنوان کرد ؛

بهبود اکوسیستم شهری و حمل و نقل دو اولویت اصلی شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۴۰۸

شهردار رشت گفت: بهبود اکوسیستم شهری و حمل و نقل دو اولویت اصلی شهرداری رشت است.

به گزارش ایلنا از رشت،ناصر حاج محمدی شهردار رشت گفت: در زمینه بهبود اکوسیستم شهر رشت، ابتدا روی دفنگاه زباله های سراوان کار کردیم و کارخانه تصفیه خانه شیرابه زباله‌های سراوان را در مدت کمتر از ۶ ماه طراحی و اجرا کردیم که اکنون بیش از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همه تجهیزات و امکانات این تصفیه خانه خریداری و نصب شده است و تنها حوضچه های بیرونی آن باقی مانده که آن هم به زودی به پایان می رسد.

 حاج محمدی خاطر نشان کرد: ما برای بهبود اکوسیستم شهری ابتدا می خواهیم آلودگی‌ها را از رودخانه‌ها دور کنیم تا در ۳۲ کیلومتر مسیر رودخانه داخل شهر علاوه بر شیرابه‌های سراوان، آلودگی‌های و فاضلابهای صنعتی ، بیمارستانی ، کشاورزی و شهری در آن داخل نشود و پس از آن سرمایه گذار بیاید و جداره ها را بسازد و مسیر را اصلاح کند و از این فضا به نحوی مناسب برای ایجاد فضاهای سبز و بوستانها بهره گیری شود‌.

وی گفت: همچنین ما برای رفع آلودگی‌های شهری ۱۰ پروژه مختلف زیست محیطی و مدیریت پسماند اجرا کرده و در دست اجرا داریم که با اعتباری حدود ۹۱ میلیارد تومان بهسازی دفنگاه زباله ها، ساخت ساختمان بویلر و خرید تجهیزات کارخانه زباله سوز و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی و همچنین پروژه تفکیک زباله ها از مبدا و جمع آوری و پردازش پسماندها همه و همه در راستای بهبود فضای شهری دنبال می شود.

وی ادامه داد: مسئله زیست محیطی بعدی به پروژه تالاب عینک بر می گردد و چون دستگاه های اجرایی بسیاری ادعای مالکیت این تالاب را دارند ما اخیراً با شرکت آب منطقه ای وارد مذاکره شدیم تا وضعیت تالاب مشخص شود و سرمایه گذار بر روی تالاب برنامه ها و پروژه های تفریحی اجرا کند.

شهردار رشت سپس گفت: اولویت دیگر مدیریت شهری مسئله حمل و نقل شهری است که ما روی آن خیلی کار کرده ایم. برای کاهش ترافیک شهری و بهبود وضعیت حمل و نقل، اجرای تراموا را پیشنهاد دادیم که در شورای عالی ترافیک استان گیلان تصویب شده و منتظریم تا در شورای عالی ترافیک کشور هم به تصویب برسد همزمان نیز با سرمایه گذار وارد گفت وگو شده ایم و به محض تصویب، این پروژه اجرایی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز