خبرگزاری کار ایران

شناسایی و احضار متهم انتشار مطالب کذب در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۳۳۳

با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان عامل انتشار مطالب کذب پیرامون نحوه اجرای ماموریت پلیس، در فضای مجازی شناسایی و احضار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی گفت: در پی انتشار یک مورد مطلب کذب و انحرافی پیرامون ماموران انتظامی در بازرسی از منزل یک مالخر موتورسیکلت های سرقتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، موضوع شناسایی متهم یا متهمان انتشار این مطالب بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:عامل انتشار که برادر متهم پرونده سرقت بوده شناسایی و با هماهنگی های قضایی به پلیس فتا احضار و در بازجویی تخصصی بعمل آمده جرم ارتکابی و انتشار مطالب کذب به انگیزه فریب همسایه ها در گروه واتس آپی شهرستان به عنوان یک شهروند ناشناس معترف شد.

این مسئول انتظامی استان اظهار کرد: متهم ضمن اظهار پشیمانی،اقدام به ثبت عذرخواهی و بیان حقیقت در گروه واتس آپی شهرستان مربوطه کرده و در نهایت با تشکیل پرونده برای تصمیم نهایی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرگرد احسان بهمنی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا به تجربیات و پیشرفت های ارزنده ای برای شناسایی متهمان در بستر پیام رسان‌های خارجی رسیده‌اند،خاطر نشان کرد : فضای مجازی بستری پنهان برای نشر اکاذیب و تخریب دیگران نیست و هر کس به قصد ضرر زدن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی اقدام به بیان اکاذیب کند، مجرم بوده و برابر قانون با آنان رفتار می شود.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از عموم شهروندان و کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیکی، لینک ثبت گزارش های مردمی به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز