خبرگزاری کار ایران

در بازدید موسوی از پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان مطرح شد؛

بهره‌برداری از پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۳۰۲

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تحریم‌ها نباید مانع اجرای پروژه‌های بزرگ و فاخری مانند سالن اجلاس بین المللی اصفهان باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،سید عباس موسوی در بازدید از پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه باید برای بهره‌برداری این پروژه کمک کند، اظهار کرد: باید به اصفهان و ایران برای داشتن چنین پروژه ملی تبریک گفت، سالن اجلاس سران در تهران احداث شده اما باید از زیرساخت‌ها در دیگر نقاط کشور هم استفاده کرد.   

وی ادامه داد: پروژه فاخر مرکز همایش‌ها، بین‌المللی بودن اصفهان را تکمیل می‌کند بنابراین باید این پروژه در جایگاه ملی دیده شود و آن را وابسته به یک دولت یا زمان خاص ندانست.  

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آنچه در این پروژه ملی مغفول مانده، حضور سرمایه گذار خارجی است.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این جلسه که در محل پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان برگزار شد، گفت:  این پروژه در موقعیت ویژه‌ای در حال احداث است به طوری که با بهره‌برداری حلقه حفاظتی شهر که در حال حاضر بخش هایی از آن کامل شده، فاصله این مرکز با فرودگاه بین‌المللی اصفهان، کمتر از هفت دقیقه است و با عبور از حلقه حفاظتی نیازی به ورود به داخل شهر هم نیست.

ایمان حجتی افزود: پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان (غیر از بخش تجاری و هتل) تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. آئین افتتاح و بهره‌برداری از این ابرپروژه ملی می‌تواند با برگزاری یک رویداد بین‌المللی در اصفهان همزمان باشد.

سالن اجلاس نیاز به بهره‌بردار واقعی دارد

مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان نیز در این جلسه با تشریح آخرین وضعیت این پروژه، خبر از پیشرفت ۸۵.۱۶ درصدی این پروژه داد و گفت: تاکنون برای احداث این پروژه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و نیاز به بهره‌بردار واقعی دارد. 

مهدی رضایی اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه مرکز همایش‌ها از تیرماه ۹۰ آغاز شد و در زمینی به وسعت ۷۲ هکتار شامل سالن اصلی، سالن‌های چند منظوره، سینما، پارکینگ‌های اختصاصی، هتل پنج ستاره و یک مرکز تجاری در حال احداث است.

ظرفیت سالن  مرکز همایش‌ها با ظرفیت ۲۴۰۰ نفر طرح ریزی و سقف آن با الهام گرفتن از معماری مسجد شیخ لطف الله احداث شده است. سالن سینما و آمفی تئاتر مجموعه با ظرفیت ۵۶۴ نفر و مساحت ۸۰۰ مترمربع یکی دیگر از سالن‌های جانبی است که با سیستم‌های پیشرفته طراحی شده است.

هتل پنج ستاره پروژه با زیربنای ۶۵ هزار متر مربع در ۱۲ طبقه پیش بینی شده و دارای فضاهایی مثل استخر، تالارهای پذیرایی، سالن ملاقات و … خواهد بود.

 نیروگاه خورشیدی پروژه مرکز همایش‌ها با توان تولید ۵۰۰ کیلو وات در روز راه‌اندازی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز