خبرگزاری کار ایران

پس از ۸ سال؛

محکوم به قصاص در اهواز از چوبه دار رهایی یافت

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۲۴۱

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: یک محکوم به قصاص در اهواز که پس از هشت سال در انتظار اجرای حکم بود؛ با عفو و بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش ایلنا، عبدالعباس زبیدی نیا گفت: هشت سال پیش بین دو خانواده اهوازی درگیری شکل گرفت که در این نزاع یک نفر به قتل رسید و قاتل پس از دستگیری و طی مراحل قانونی محکوم به قصاص شد.

وی افزود: این حادثه منجر به اختلافات شدید و نزاع‌های دیگری بین این دو خانواده شد که با میانجی‌گری بزرگان، نیکوکاران و اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، این اختلافات نسبت به قبل کاهش پیدا کرد و زمینه برای ایجاد صلح و سازش فراهم شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان با بیان اینکه فلسفه وجودی شورای حل اختلاف صلح و سازش بین طرف‌های دعواست اظهار داشت: اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش توانستند با تلاش و کوشش و برگزاری چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان دو خانواده درگیر و جلب رضایت اولیای دم، بین آن‌ها آشتی، صلح و سازش برقرار و فرد محکوم به قصاص را پس از هشت سال انتظار برای اجرای حکم قصاص، از چوبه دار رها کنند.

با میانجی‌گری شورا‌های حل اختلاف استان طی سال گذشته ۴۶ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار رهایی پیدا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز