خبرگزاری کار ایران

پس از ۱۰ سال؛

نخستین گام برای متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته برداشته شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۱۹۶

رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز با اشاره به مصوبه اخیر هیأت دولت درباره متناسب سازی حقوق کارگران باز‌نشسته، آن را نخستین گام برای رفع مشکل جامعه بازنشستگی پس از سال ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کریم صادق‌زاده در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس آنچه که اعلام شده مقرر است ۳۲ هزار میلیارد تومان  از محل تادیه‌های بدهی برای همسان سازی و افزایش حق مسکن و بن اختصاص یابد گفت: البته از این میزان امسال ۱۳ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی ۳ هزار میلیارد تومان برای افزایش حق مسکن و بن تخصیص می یابد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز گفت: البته برای من مشخص نیست این اقدام که محل تأمین آن از محل سرمایه شرکت های دولتی انجام می شود  چرا سال ها قبل به اجرا درنیامد. به هرحال ما ناچاریم به همین هم بسنده کنیم هرچند که این همسان سازی ها  و افزایش ها پاسخگوی نیازهای فعلی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیست.

صادقزاده با ابراز خرسندی از اجرای این افزایش‌ها در احکام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: بدین ترتیب در مجموع، دریافتی کارگر بازنشسته حداقلی‌بگیر با ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی، از حدود ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان به نزدیک ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید البته. میانه‌بگیران هم حدود ۱ میلیون تومان از این ناحیه اضافه دریافت خواهند داشت همچنین زیر حداقل‌ بگیران هم متناسب با سنوات بیمه‌ پردازی خود از منابع همسان‌سازی بهره‌مند می‌شوند.

 وی افزود: بر این اساس مابقی این مبغ معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان به همین ترتیب در سال آینده در احکام بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اعمال خواهد شد.

وی با تأکید بر تأدیه کامل بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: در صورت پرداخت بدهی کامل دولت به سازمان تأمین اجتماعی ما امیدواریم شرایط بهتری رفاهی اولیه برای کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی فراهم می شود اما مهمتر از آن دولت باید در برنامه های اقتصادی و شیوه های اجرایی آن تجدیدنظر اساسی کند و تورم را مهار کند چرا که در این صورت این افزایش ها مسکنی موقتی خواهد بود.

صادقزاده درپایان یادآور شد ماده ۱۲ قانون برنامه پنج ساله اجرای همسان‌سازی تاکید کرده بود متاسفانه  دولت‌های وقت آن را اجرا نکردند و همواره مدیران تامین اجتماعی اعلام می کردند همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته و مستمری بیگران منوط به تأمین اعتبار از سوی دولت بود و این موضوعی هیچگاه در اولویت قرار نگرفت خوشبختانه امسال اجرایی شد و مسئولان بخاطر تورم 40 درصدی  موجود چاره ای برای اجرای نداشتند ولی همانطور که اشاره داشتم دولت باید نرخ افزایش کالا و خدمات را  کنترل کند تا بازنشستگان پس از ۳۰سال کار شرمنده خانواده خود نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز