خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

مرکز پژوهش شورای شهر کرج پیشتاز اجرای طرح تدوین سند BIM در کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۹۸۴

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: مدیریت شهری و شورای شهر کرج پیشتاز اجرای طرح تدوین سند و آیین نامه BIM (مدل‌سازی اطلاعات ساخت) در پروژه های عمرانی شهرداری کرج برای نخستین بار در کشور می شود.

به گزارش ایلنا، غدیر مهدوی در نشست تخصصی کارگروه عمران،معماری و شهرسازی مرکز پژوهش که با حضور مسئول این کارگروه، نماینده معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان بنایار مهراز ایرانیان و با موضوع بررسی ضرورت یا عدم ضرورت اجرای طرح تدوین سند و آیین نامه  BIM مدل‌سازی اطلاعات ساخت در پروژه های عمرانی شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، این مساله مانعی برای این مرکز ایجاد نکرده و اولین جلسه کارگروه عمران، معماری و شهرسازی این مرکز برگزار و بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر این طرح تاکید شد.

این مسئول در شورای شهر کرج تصریح کرد: در این کارگروه با حمایت اعضای شورای شهر کرج و مجموعه مدیریت شهری به دنبال کامل کردن پازل تهیه نقشه راه  (BIM) برای اولین بار در شهرداری های کل کشور هستیم تا بدانیم در این مسیر چه کارهایی باید انجام شود.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج افزود: با استفاده از این فناوری در آینده به دلیل ارتباط میان سامانه های دیجیتال و ابعاد کار، ارتباط حوزه ساخت و ساز با نهادهای مختلف در شهر به جای یک پروژه هوشمند یک شهر هوشمند خواهیم داشت.

مهدوی بیان کرد: با اجرای این طرح پروژه ای کوتاه تر،ارزان تر و شهری هوشمند و به هم پیوسته و تاب آور در مقابل بحران ها ایجاد می شود.

وی افزود: کارگروه عمران، معماری و شهرسازی مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج تلاش دارد تا نوری بر این مسیر افکنده و قطعا از این قدم ها به عنوان قدم های تعیین کننده در تاریخ ساختمان و پروژه‌های عمرانی شهر یاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز