خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان خبر داد:

رشد قیمت نهاده های دامی باعث گرانی مرغ شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۹۶۰

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان قزوین گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مرغ کاهش نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عظیم حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان گفت: از تیرماه قیمت مرغ گرم نسبت به فروردین ماه حدود ۸ هزار تومان افزایش یافته که علت آن رشد قیمت نهاده‌های دامی، سوخت، دارو، واکسن و کرایه برای مرغداران است.

حجت افزود: قیمت مرغ زنده در فروردین ماه ۶ هزار و ۷۹۵ تومان و برای مصرف کننده ۱۰ هزار و ۲۷۵ تومان، در اردیبهشت ماه مرغ زنده ۷ هزار و ۵۵۴ تومان و برای مصرف کننده ۱۱ هزار و ۲۲۸ تومان و در خرداد ماه قیمت مرغ زنده ۸ هزار و ۴۶۴ و برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۵۸۶ تومان بود.

وی اضافه کرد: در بهار امسال قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ۱۵ هزار تا ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان بود که پایین‌تر از این قیمت فروخته می‌شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان، قیمت مرغ در اسفند ماه هم ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان یعنی ۲ هزار و ۷۰۰ تومان پایین‌تر نرخ مصوب عرضه می‌شد.

حجت، علت آن را افزایش جوجه ریزی و شیوع کرونا و به تبع تعطیل شدن میهمانی‌ها و مراسم عروسی‌ها بیان کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان گفت: هم اکنون قیمت مرغ زنده ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر مرغدار بخواهد پایین‌تر از این اعداد محصولش را عرضه کند دچار ضررو زیان خواهد شد.

به گفته حجت، نهاده دامی دولتی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی عرضه می‌شود فقط، ۳۰ درصد در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد و مابقی را باید خود واحد‌های تولیدی از بازار آزاد تامین کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان گفت: طبق آمار هر مرغدار برای هر یک کیلوگرم تولید مرغ باید ۳ هزار تومان بیشتر از گذشته هزینه کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان گفت: در قزوین تلاش‌هایی از سوی معاونت دام برای ثابت نگه داشتن قیمت مرغ انجام شده است و به جای ۳۰ درصد ۴۵ درصد از نهاده دامی به نرخ دولتی در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.

حجت افزود: نهاده‌های دامی یارانه‌ای شامل کسانی می‌شود که در سامانه سما صط ثبت نام کرده باشند و جوجه ریزی آنها تایید شده باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون مشکلی و کمبودی در تولید مرغ نداریم، اما با توجه به ذخیره سازی‌های مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی هرگاه کمبودی باشد در بین مردم توزیع خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان گفت: هم اکنون قیمت مرغ در استان نسبت به سایر استان‌ها به ویژه البرز و تهران، ۵ درصد کمتر عرضه می‌شود.

به گفته حجت، ۴۴۵ واحد مرغداری در استان فعال است و روزانه ۱۷۵ تن مرغ تولید می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز