خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین مطرح کرد:

سامانه ۱۹۰ آماده دریافت تخلفات کرونایی از سوی مردم است

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۹۵۸

استاندار قزوین گفت: سامانه ۱۹۰ آماده دریافت تخلفات کرونایی از سوی مردم است تا تیم‌های عملیاتی سریعا به محل اعزام شده و برخوردهای لازم را انجام دهند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی‌پور روز پنجشنبه در سی‌امین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا استان قزوین افزود: وقتی گفته می‌شود کسی بدون ماسک وارد یک مکان نشود، اجرای آن باید جدی گرفته شود و این موضوع شوخی بردار نیست.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند در سطح شهر و ادارات دولتی با مشاهده هرگونه رعایت نکردن موارد بهداشتی و تخلفات کرونایی مراتب را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند تا تیم‌های بازرسی سریعا به محل اعزام شوند.

جمالی پور تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی باید تنبیه شوند، مغازه‌ای که رعایت نمی‌کند باید از سوی اتحادیه تعطیل شود، بر همین اساس رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین مسؤول پیگیری حوزه صنایع و اصناف است و مدیران هر اداره‌ای نیز باید زیر مجموعه خودش را نظارت کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه تعطیلی باید آخرین ابزار مقابله با کرونا باشد و در مرحله اول به سمت پیشگیری از کرونا گام برداریم، اظهار داشت: دولت به دنبال آسیب زدن به معیشت مردم نیست، اما وقتی یک آرایشگاه زنانه هیچ اهتمامی به مسائل بهداشتی ندارد و ۱۰ زن را درون فضای کوچک آرایشگاه قرار می‌دهد، باید مورد برخورد جدی قرار گیرد.

وی بیان داشت: متاسفانه زحمات و امیدهای گذشته برای مهار کرونا در خردادماه جاری به هم ریخت و گزارش های کنونی نشان می‌ دهد که در استان قزوین به شرایط نامناسبی بازگشته‌ایم، بنابراین اگر تدبیر نکنیم این شرایط خطرناک‌تر خواهد شد و مصیبت‌های اقتصادی و تعطیلی و رکودهای متعددی همانند اسفندماه سال گذشته تکرار می‌شود.

جمالی پور تصریح کرد: دولت امروز در اوج گرفتاری مالی است و نوسان ارز و غیره فشار فراوانی در جامعه ایجاد می‌کند، پس این مسئله نیاز دارد که امروز جدی تر در مسئله کرونا وارد شویم.

استاندار قزوین یادآور شد: هنوز هم دلیلش معلوم نیست که مردم چرا در مقابل توصیه های بهداشتی مقاومت می‌کنند و در این باره باید پژوهش‌های اجتماعی صورت بگیرد که چرا مردم گوش‌شان به این حرف ها بدهکار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز