خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

رشد ۳۵ درصدی آمار بیماران کرونایی در قزوین/ امروز ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری شدند

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۹۵۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان قزوین گفت: آمار بیماران بستری شده بر اثر ابتلا به کرونا از ۲ هفته گذشته تاکنون با رشد ۳۵ درصدی همراه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار روز پنجشنبه در سی امین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین افزود: از دو هفته گذشته تاکنون در کل کشور موج دوم کووید ۱۹ آغاز شده و غریب به اتفاق استان‌های کشور در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی اضافه کرد: استان قزوین در وضعیت هشدار و قرمز نیست، اما وضعیت کاملا شکننده است و در همین روز جاری ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری شده‌اند که زنگ خطری برای کل استان به شمار می‌رود.

نامدار با بیان اینکه ۲۱ بیمار بستری شده وضعیت حاد دارند و از دستگاه ونتیلاتور استفاده می کنند، تصریح کرد: ۲۴۱ بیماری مبتلا به کرونا هم اکنون در مراکز درمانی استان قزوین بستری هستند که در مجموع نسبت به هفته‌های گذشته با روند رو به رشدی همراه هستیم، از هفته گذشته روزانه فوت ناشی از کرونا داریم.

این مسئول تاکید کرد: امروز شرایط استان قزوین از نظر ابتلا به بیماری کرونا با ۲۸ فروردین ماه سال جاری برابر است و بیمارستان شفا تاکستان و بوعلی قزوین بیشترین بیماران بستری را به خود اختصاص داده‌اند، اما اگر این شرایط ادامه یابد مجبوریم مراکز درمانی دیگر را نیز مجددا وارد چرخه درمان کرونا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان‌های آوج و آبیک را سفید عنوان کرد و گفت: شهرستان البرز تا همین چند روز پیش وضعیت سفید داشت که اکنون به همراه مابقی شهرستان‌ها (تاکستان، بوئین زهرا و قزوین) در وضعیت زرد قرار گرفته است.

نامدار خاطرنشان کرد: استان قزوین هم اکنون نیاز دارد که محدودیت‌هایی در مجامع فرهنگی، اجتماعی و میهمانی‌ها افزایش دهیم و به نظرم بهتر است که باشگاه‌های ورزشی پر تردد، شهربازی‌ها، دانشگاه‌ها، کافه‌ها و آرایشگاه های زنانه تعطیل شوند.

این مسئول یادآور شد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که در برخی از آرامستان‌ها، مجالس ترحیم بدون رعایت کردن مسائل بهداشتی برگزار می‌شود و باید در این خصوص اقدامات نظارتی را افزایش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز