خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین:

پسماندهای بیمارستانی قزوین با رعایت اصول بهداشتی دفع می‌شود/ شهروندان نگران نباشند

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۸۹۸

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: پسماندهای عفونی و بیمارستانی شهر قزوین به صورت اصولی و بهداشتی دفع می‌شوند و شهروندان هیچگونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، عباسعلی مهرعلیان اظهار کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا، جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر، به خصوص در بخش عفونی و بیمارستانی با حساسیت بیشتر جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و دفن می‌شوند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری با بیان اینکه هم اکنون تمام بیمارستان‌های قزوین عملیات بی خطرسازی زباله‌های عفونی خود را توسط دستگاه‌های اتوکلاو انجام می‌دهند، تصریح کرد: زباله‌های بیمارستانی پس از بی خطرسازی به سایت بازیافت زباله محمدآباد قزوین منتقل و در آنجا به صورت لندفیل، دفن می‌شوند.

مهرعلیان تعداد مراکز جمع‌آوری زباله‌های عفونی شهر قزوین را ۱۲ مرکز اعلام و افزود: مراکز یاد شده موظف به جدا سازی این نوع زباله‌ها از مبدا و استفاده از سطل‌ و کیسه‌هایی با رنگ‌های مشخص هستند.

وی از پایش مستمر مخازن زباله سطح شهر با هدف جلوگیری از مخلوط سازی پسماندهای پزشکی و عادی خبر داد و یادآور شد: کارهای صورت گرفته در این حوزه تنها در راستای حفظ سلامت شهروندان و با حفظ همه موارد بهداشتی صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۵ تا ۶ تن زباله بیمارستانی در قزوین جمع‌آوری می‌شود، افزود: با توجه به حساسیت این موضوع عوامل اجرایی این سازمان به صورت مستمر در حال کنترل و پایش مخازن زباله سطح شهر هستند تا از هرگونه مخلوط سازی زباله‌های عفونی و عادی جلوگیری شود.

به گفته مهرعلیان، ۳۵۰ تن زباله تولیدی قزوین توسط ۶۰۰ پاکبان به طور روزانه جمع آوری و به سایت محمدآباد منتقل می شود.

 سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تاکید کرد: با توجه به اینکه پاکبان‌ها بیش از سایر اقشار در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند از شهروندان درخواست داریم تا اقلام بهداشتی مصرف شده از جمله ماسک و دستکش های مصرفی خود را در محیط های شهری رها نکنند.

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲۴ هزار تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با چهار هزار تن افزایش روبرو بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ماهانه ۱۲ هزار مخزن زباله در سطح شهر قزوین شستشو و گندزدایی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز