خبرگزاری کار ایران

نماینده فارس در شورای عالی استان‌ها:

بکارگیری نیروی انسانی در شهرداری‌ها به یکی از چالش‌ها بدل شده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۸۷۵

نماینده فارس در شورای عالی استان ها گفت: بکار گیری نیروی انسانی در شهرداری‌ها به یکی از چالش‌ها بدل شده و این درحالی است که از بودجه شهرداری‌ها در حال حاضر ۴۰ درصد صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، عبدالرزاق موسوی در سی و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه برگزار شد، ضمن تبریک ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌خواهم درباره وضعیت لایحه استخدامی کارکنان شهرداری‌ها صحبت کنم.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: به کار گیری نیروی انسانی در شهرداری‌ها به یکی از چالش‌ها بدل شده است و این درحالی است که از بودجه شهرداری‌ها در حال حاضر ۴۰ درصد صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود.

موسوی ادامه داد: این شکل هزینه کرد در شهرداری‌ها در حالی است که شهرداری‌ها مکلف به ارائه گزارش‌های مالی خود هستند و در وظایف شورای شهر‌ها نیز آمده است که باید در تصمیم گیری به صرفه و صلاح شهر‌ها عمل کنند.

وی بیان کرد: شیوه متمرکز کنونی در به کارگری نیروی انسانی موجب شده است شهرداری‌ها به جذب نیرو در پست‌های تخصصی و سازمانی اقدام کنند و همین امر نا امنی شغلی و نا عدالتی را رقم زده است که این شکل عملکرد در نهایت ناکارآمدی شهرداری را به دنبال دارد.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: باید پرسید در شرایط کنونی با کدام توجیه نمی‌خواهیم وضعیت شهرداری‌ها را اصلاح کنیم و ادامه این روند به نفع چه کسانی است؟

موسوی ادامه داد: دولت لایحه اداری کارکنان شهرداری‌ها را به مجلس ارائه کرده است که در آن رویکرد تمرکز گرایانه خواسته و یا نا خواسته شکل گرفته و بی اعتمادی به نهاد شورا‌ها را رقم زده است و نامی از نقش و جایگاه شورای عالی استان‌ها در آن دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: ادامه وضعیت موجود امکان رعایت اصل صرفه و صلاح مردم و مدیریت منابع مالی را رد می‌کند و در ادامه می‌خواهم به شهرداری‌ها اجازه داده شود نسبت به پست‌های بدون تصدی از فارغ التحصیلان متخصص استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز