خبرگزاری کار ایران

در اصفهان رخ داد؛

کوهنورد کاشانی بر اثر اصابت صاعقه جان باخت

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۸۷

کوهنورد کاشانی در هنگام صعود به ارتفاعات کوهستانی خط الراس کلون بستک به سرکچالها بر اثر اصابت صاعقه جان باخت.

به گزارش ایلنا، عصر روز گذشته ابوالفضل عرب کوهنورد حدود ۴۰ ساله کاشانی که به همراه پنج نفر دیگر از دوستان و همراهان خود در مسیر صعود به خط الراس کلون بستک به سرکچالها بود، بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

این تیم شش نفره کوهنوردی مسیر خود را از گردنه دیزین آغاز کرده بودند که دچار این حادثه شدند و بر اساس گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران متاسفانه کوهنورد کاشانی پس از برخورد صاعقه به سر او دچار اختلال هوشیاری و زمین خوردن از پشت شده است.

انجمن پزشکی کوهستان ایران در گزارش خود از این حادثه نوشته است: صبح روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه، یک تیم کوهنوردى (آزاد) متشکل از شش نفر به سرپرستى “ابوالفضل عرب” از کاشان جهت صعود به خط الراس کلون بستک عازم منطقه شدند و راس ساعت ١٥:٢٠ دقیقه در منطقه انبارنو بعد از شروع باران به کنار صخره اى پناه آورده بودند که در همان لحظه صاعقه به سر (سرتیم گروه) اصابت می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: بلافاصله همنوردان و همراهان وی اقدام به کمک رسانی و کنترل علائم حیاتی و عملیات احیای قلبی ریوی وی و همزمان اطلاع به بخش جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی کردند. تیمی چهار نفره از نیروهای امداد و نجات کوهستان به محض اطلاع از این حادثه به محل اعزام شدند و همزمان به امداد هوایی EOC هم اطلاع داده شد تا به محل حادثه اعزام شود.

تیم امداد با 2 ، 3 ساعت تاخیر رسید

در ادامه ذکر شده است: به علت دور از دسترس بودن محل حادثه و با توجه به لوکیشن خطایی که از ابتدا ارسال شده بود، تیم امداد با تاخیر دو تا سه ساعته به محل مورد نظر رسید.

انجمن پزشکی کوهستان ایران در ادامه گزارش خود یادآور شد: به دلیل نداشتن لوکیشن دقیق، هوای ابری منطقه، ارتفاع بالا و وجود باد و نزدیکی به زمان غروب هلی کوپتر امدادی نتوانست به محل حادثه پرواز کند و با وجود تلاش فراوان ماموران امداد و دیگر همراهان، این کوهنورد کاشانی در نهایت درگذشت.

در پایان این گزارش آمده است: تیم امداد پیکر این کوهنورد کاشانی را به شمشک منتقل و با هماهنگی نیروی انتظامی مراحل قانونی تحویل به خانواده وی انجام شد.

خط الراس کلون بستک به سرکچال در بخش غربی البرز مرکزی و در شمال منطقه شمشک و دربندسر واقع شده و امتداد شرقی قله سرکچال به روستای لالون و امتداد غربی قله کلون بستک به منطقه دیزین می رسد.

قله کلون‌بستک با ارتفاع حدودی ۴۲۰۰ متری در شمال روستای دربندسر قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز