خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان خبر داد:

استفاده از کارت‌های بازرگانی‌فرار مالیاتی 5 هزار میلیارد ریال در استان را رقم زد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۸۵

مدیرکل امور مالیاتی قزوین از فرار مالیاتی سالانه پنج هزار میلیارد ریال در این استان خبرداد و گفت: موضوع فرار مالیاتی ناشی از استفاده کارت‌های بازرگانی و یا عدم ابراز یا کتمان درآمدهای برخی افراد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید حوائج با اعلام این خبر گفت: سال‌های گذشته و به دلیل نبودن آمار، اطلاعات دقیقی از موضوع فرارهای مالیاتی نداشتیم اما این مساله و مواجه با شدن با آمارهای مرتبط با این پدیده گویای این واقعیت نبوده که ما فرار مالیاتی نداشتیم بلکه برعکس این مساله بوده اما آمارهای مربوط به این موضوع در اختیار ما نبوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با افزایش اطلاعاتی که در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار می‌گیرد و همچنین از طریق لینک با سایر سازمان‌ها، به خصوص از بخش مفاد مندرج ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اطلاعات خوبی کسب می‌کنیم و در قالب همین مفاد نیز ما اطلاعات بانکی افراد را می‌توانیم در قالب قانون تراکنش‌های بانکی داشته باشیم که این مساله باعث شده تا واقعیت‌های موجود را بیش از گذشته بشناسیم.

حوائج تصریح کرد: در حوزه پرونده‌ها نیز باید اذعان داشت در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ پرونده در اداره کل امور مالیاتی قزوین است که به لحاظ ترکیبی نیز حدود ۹۲ درصد درآمدهای مالیاتی استان مربوط به اشخاص حقوقی در قالب مالیات‌های عملکرد، ارزش افزوده، حقوق و مالیات‌های تکلیفی و حدود هشت درصد نیز از مالیات‌ها به اشخاص حقیقی و فعالان عرصه بازار، صاحبان حرف و مالکان ملک‌های مسکونی و تجاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز