خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز:

دانشگاه‌ها محور توسعه هستند/ با زیرساخت‌ آموزش و امتحانات مجازی از وقفه تحصیل دانشجویان کاسته شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۹۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه دانشگاهها محور توسعه هستند، افزود: زیرساخت‌های لازم در دانشگاه های استان برای برگزاری امتحانات و آموزش به‌صورت مجازی فراهم شود.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در جلسه کمیسیون دانشجویی اظهار داشت: با آغاز شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸ در سطح کشور (همزمان با آغاز نیمسال دوم تحصیلی)، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با چالش چگونگی تداوم فعالیت‌های آموزشی مواجه شد و از این‌رو توجه به آموزش‌های غیرحضوری برپایه فضای وب، مورد تأکید معاونت آموزشی قرار گرفت.

وی افزود: هدف از آموزش غیرحضوری به حداقل رساندن آسیب‌ها و کنترل شیوع ویروس کرونا در جامعه، جبران کاستی‌های پدیدآمده در فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها، بهره‌مندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از مزایای آموزش الکترونیکی و توان و آمادگی مراکز آموزش عالی در صورت تداوم مشکل ایجاد شده و در برخورد با شرایط مشابه بوده است که در این راستا در استان البرز نیز اقدامات متناظر کشوری انجام پذیرفت.

وی با بیان اینکه تمامی امتحانات باید مجازی و غیر حضوری باشند، تصریح کرد:  بعضی از آزمون هایی که اجتناب ناپذیر است باید مجوز و رعایت پروتکل های بهداشتی  را داشته باشند.

معاون استاندار گفت: شرایط غیر حضوری آزمون و آموزش در فضای مجازی باید طوری برنامه ریزی شود که در کیفیت آموزشی تاثیرگذار باشد.

فردی گفت: برخی از دانشگاههای استان آموزش های مجازی را از گذشته به صورت جدی دنبال کرده و بسترهای آن را مهیا کرده و مسلما آمادگی بیشتری در این شرایط داشته اند؛ اما در برخی دیگر آموزش‌های مجازی به صورت جدی دنبال نشده که اکنون با توجه به شرایط موجود باید مورد اهتمام قرار گیرد.

وی با تاکید اینکه برای سال تحصیلی آینده از هم اکنون برنامه ریزی و پیش بینی های لازم صورت گیرد، اذعان داشت: دانشجویانی‌ که با توجه به توان مالی ضعیف از دسترسی به گوشی هوشمند و اینترنت، بهره مند نیستند به گونه ای کمک شوند.

فردی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور علاوه بر دغدغه‌های سلامتی، معیشت و خروج از روال عادی زندگی، نگرانی‌هایی را نیز بابت تعطیلی فعالیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها به دنبال داشت که به برکت تکنولوژی بخشی از این دغدغه ها رفع شد و متولیان امر در این بخش با جایگزین کردن آموزش در بستر وب به جای حضور فیزیکی در آموزشگاه‌ها، سعی کردند از تعطیلی تحمیلی آموزش جلوگیری کنند. 

وی افزود: دانشگاهها علاوه بر کیفیت آموزشی توجه به مسائل فرهنگی داشته باشند و در هر صورت دانشگاها کلید محور توسعه هستند.

وی با اشاره به سخنان ماهاتیر محمد نخست وزیر وقت مالزی، گفت: وقتی از وی سئوال کردند در مدتی که صدر اعظم بودی چه کارهایی انجام دادی؛ پاسخ گفت که "در این مدت، نیرویِ انسانیِ ماهر و متخصص برای مالزی، تربیت کردم" و این یک جمله در بر دارنده همه عناوین آموزشی بود.

در این نشست هر یک از اعضای جلسه به تشریح اقدامات دانشگاه‌های ذیربط در استان برای آموزش از راه دور دانشجویان در دوران شیوع کرونا و ارائه خدمات آموزشی دانشگاه‌ها در سراسر استان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز